شروع مکاتبه با آزمایشگاه قطر برای بررسی نمونه های دوپینگ ایران

به گزارش وبلاگ بام شهر، همکاری با آزمایشگاه کنترل دوپینگ قطر و انعقاد قرارداد همکاری برای آن یکی از مصوبات نشست اخیر اعضای شورای راهبردی ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) بود.

شروع مکاتبه با آزمایشگاه قطر برای بررسی نمونه های دوپینگ ایران

در این نشست که هفته گذشته برگزار گردید، اینگونه مصوب شد که از این پس بعضی از نمونه گیری های اجرا شده توسط ماموران نادو در آزمایشگاه قطر آنالیز و آنالیز شوند.

در همین رابطه مکاتبه اولیه با کاسیاس رئیس دپارتمان آزمایشگاه قطر اجرا شده است. این پروفسور یونانی موافقت اولیه خود را با درخواست نادو اعلام نموده است.

مهرزاد خلیلیان دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ (نادو) در مصاحبه با وبلاگ بام شهر با اعلام این خبر گفت: طی یکی دو هفته آینده دو کارشناس حقوقی و داروسازی از طرف نادو به قطر اعزام می شوند تا رایزنی هایی نهایی برای انعقاد قرارداد انجام گردد.

وی با بیان اینکه همکاری نادو با قطری ها بعد از انعقاد قرارداد رسمی شروع می گردد در خصوص نمونه های ارسالی به قطر و اینکه آیا به واسطه این قرارداد، همکاری با آزمایشگاه کلن آلمان منتفی می گردد؟، گفت: همکاری با آزمایشگاه قطر هیچ تاثیری در ادامه همکاری با آلمانی ها و حتی کیفیت این همکاری ندارد. آزمایشگاه کلن مادر همه آزمایشگاه های کنترل دوپینگ در دنیا است. آزمایشگاه های فعال در توکیو، نیویورک و آتن هم از دلِ این آزمایشگاه بیرون آمده اند. این آزمایشگاه از نظر تکنولوژی و نیروی انسانی کاملا مورد تایید آژانس دنیای مبارزه با دوپینگ و کمیته بین المللی المپیک است.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی توضیح داد: بر همین اساس همکاری نادو ایران با آزمایشگاه کلن کماکان ادامه خواهد داشت. همچنان نمونه گیری های خود را برای این آزمایشگاه ارسال می کنیم و بر اساس نتیجه آنالیزهای دریافتی از آنها اقدام به آنالیز پرونده ها می کنیم.

خلیلیان در پاسخ به پرسشی که در رابطه با لزوم همکاری با آزمایشگاه قطر مطرح شد، گفت: ما نمی خواهیم نظارت آلمانی ها را از پروسه دوپینگ ایران برداریم اما با توجه به بُعد مسافت و اینکه در خصوص بعضی تست ها احتیاج به صرف زمان کمتری وجود دارد، تصمیم گرفته شد که با قطر هم همکاری داشته باشیم. این پیشنهادی بود که در نشست هفته گذشته توسط ریاست نادو (مهدی علی نژاد) مطرح و مورد استقبال نهاده شد.

به گفته دبیرکل ستاد ملی مبارزه با دوپینگ بعد از انعقاد قرارداد همکاری با آزمایشگاه قطر، نمونه های گیری های به عمل آمده از ورزشکاران ایران که احتیاج به آنالیز اورژانسی آنها وجود دارد برای قطر ارسال خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع مکاتبه با آزمایشگاه قطر برای بررسی نمونه های دوپینگ ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مکاتبه با آزمایشگاه قطر برای بررسی نمونه های دوپینگ ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید