آیا می دانید دلیل سرخی چشم ها پس از شنا در استخر چیست؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، افرادی که زیاد استخر می فرایند، بهتر است با یک سری خطرات استخر آشنا شوند تا بتوانند تا حد امکان سالم بمانند.

آیا می دانید دلیل سرخی چشم ها پس از شنا در استخر چیست؟

طبق گزارش مرکز پیشگیری از بیماری های آمریکا، سرخی چشم ها پس از شنا در استخر به علت تحریک ناشی از کلر موجود در آب استخر نیست. کاملاً برعکس. کلر به تمام چیزهایی که از بدن وارد آب می شوند و می خواهد آن ها را از بین ببرد، چسبیده و آن ها را محصور می نماید. ترکیب این مواد با کلر، این تحریک های شیمیایی را به وجود می آورد. به همین علت چشم ها می سوزند؛ زیرا کلر به ادرار و عرق بدن می چسبد. زمانی که کلر به ادرار و عرق می چسبد، باعث ایجاد سرفه در استخرهای سرپوشیده نیز می گردد. مواد شیمیایی که در فضا گیر افتاده اند، باعث تحریک ریه می شوند.

اگر فکر می کنید روش هایی برای مقابله با افرادی که در آب استخر ادرار می نمایند، مانند تغییر رنگ آب در صورت ادرار در آب استخر، وجود دارد، سخت در اشتباهید. تغییر رنگ آب واقعیت ندارد و روشی برای ترساندن افرادی است که در آب ادرار می نمایند.

بعلاوه به لطف افرادی که به هنگام ابتلا به اسهال در استخرهای عمومی شنا می نمایند، شیوع بیماری های ناشی از شنا در استخرهای عمومی افزایش یافته است. یک میکروب انگلی تازه شناسایی شده که نسبت به کلر مقاوم است.

نباید تنها بچه هایی که پوشک می بندند و در استخر حضور دارند را مسئول توسعه این انگل دانست. لازم نیست حتماً افراد در استخر روده خود را خالی نمایند تا بیماری ها را توسعه دهند. میکروب های موجود روی بدن افراد نیز می تواند باعث توسعه بیماری ها گردد. به همین علت بایستی قبل از ورود به استخر، بدن خود را بشویید.

خوشبختانه روش هایی برای مقابله با این مسائل وجود دارد. زمانی که بیمار هستید یا زخم باز دارید، استخر نروید تا از افراد دیگر محافظت گردد. فکر نکنید که دریاچه ها یا دریاها ایمن تر از استخر هستند. درست است که این مکان ها بزرگ و وسیع هستند و حس می کنید میکروب های کوچک روی بدنتان در آب دریا یا دریاچه شسته می شوند؛ اما اگر در کنار فردی که اسهال دارد، شنا کنید، هیچ روشی برای حفاظت در مقابل بیماری ها وجود ندارد.

پس سعی کنید نکات بهداشتی را رعایت کنید تا از میکروب های موجود در استخرها در امان بمانید.

منبع: فوت و فن

به "آیا می دانید دلیل سرخی چشم ها پس از شنا در استخر چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا می دانید دلیل سرخی چشم ها پس از شنا در استخر چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید