اُمیکرون Xe چه علائمی دارد؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری گفت: اُمیکرون Xe علائمی مانند سویه قبلی دارد و در کشور های دیگر به علائم این بیماری به طور تعیین اشاره نکرده اند، تنها گفته اند 10 درصد ممکن است قدرت انتقال آن بالاتر باشد.

اُمیکرون Xe چه علائمی دارد؟

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ بام شهر، محمدرضا ناظر، متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با اشاره به سویه نو امیکرون Xe، اظهار کرد: ما اطلاعات بسیار زیادی در این باره نداریم، در امیکرون نیز کیت ها نمی توانند به صورت دقیق آن را شناسایی نمایند، بنابراین تست بعضی بیماران که با کیت های قبلی منفی می شد، باید با کیت اختصاصی امیکرون انجام دهیم.

وی اضافه کرد: در ماه های پیشین گفتیم ممکن است ویروس نو که ترکیبی از امیکرون و دلتا است، ظهور کند که بعد ها دیدیم 1 Ba و Ba 2 وارد کشور شد و 1 Ba نیز شیوع پیدا کرد.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه بعضی از بیماران همزمان به دو سویه کرونا مبتلا شده اند، ادامه داد: ما در بعضی بیماران دیدیم که به فاصله 5 روز دو بار علائم تب در آن ها ظهور می کرد، احتمالا این افراد همان کسانی بودند که هر دو نوع کرونای 1 Ba و Ba 2مبتلا شده اند، این ها با هم یک ویروس نوترکیبی ایجاد نموده اند که همان Xe است.

وی اعلام کرد: امیکرون Xe علائم مانند سویه های قبلی دارد و در کشور های دیگر به علائم این بیماری به طور تعیین اشاره ننموده اند، تنها گفته اند 10 درصد ممکن است قدرت انتقال آن بالاتر باشد.

ناظر تأکید کرد: بیمارانی که واکسن نزده اند حتی در امیکرون فرم و نوع شدید آن را دچار شده اند، متاسفانه در فضای مجازی گفته می گردد که امیکرون خفیف است، اما این گونه نیست و می تواند برای واکسن نزده ها خطرناک باشد.

وی با انتقاد از بازگشایی مدارس در مقاطع پیش دبستانی و دبستان، اظهار کرد: بنده مخالف این بازگشایی بودم به سبب اینکه بسیاری از این بچه ها واکسن تزریق ننموده اند، یا بعضاً یک دز از واکسن را تزریق نموده اند، ضمن آنکه ما با سه مرحله واکسن توانسته ایم ایمنی کامل را برای بیماران ایجاد کنیم.

متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری اعلام کرد: در هر انسان 300 میلیون واحد تنفسی داریم، اگر فرض کنیم 50 میلیون واحد تنفس در بچه ها از بین برود، ممکن است زنده بمانند، اما در آینده می تواند اختلالات تنفسی در 30 تا 40 سال آینده برای آن ها ایجاد گردد چرا که در طی زمان ممکن است تعداد دیگری از این واحد های تنفسی به دلیل کهولت سن و آلودگی هوا و... از بین برود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "اُمیکرون Xe چه علائمی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اُمیکرون Xe چه علائمی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید