اینجا سبزی بکار و به خانه ات ببر

به گزارش وبلاگ بام شهر، بانوانی که به باغبانی و کشاورزی علاقه دارند، می توانند در مزرعه خانوادگی بوستان بانوان منطقه19 گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی بکارند.

اینجا سبزی بکار و به خانه ات ببر

به گزارش وبلاگ بام شهر، شهردار منطقه19 با اعلام این خبر گفت: علاقه مندان می توانند به صورت عملی مراحل کاشت، داشت و برداشت گونه های گیاهی کم آب از جمله گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزرعه خانوادگی بوستان بانوان تجربه نمایند.

تورج فرهادی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در این بوستان باهدف غنی سازی اوقات فراغت شهروندان گفت: در راستای ترویج فرهنگ سبز زیستن و نگهداشت گل و گیاه، شهروندان پس از طی دوره آموزشی در مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز می توانند گیاهان دارویی و سبزیجات فصلی را در مزرعه خانوادگی پرورش دهند. ضمن اینکه امکان برداشت و مصرف محصولاتی مانند سبزی خوردن و صیفی جات در این بوستان از سوی شهروندان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مزرعه خانوادگی بوستان بانوان فرصتی لذت بخش برای بانوانی فراهم نموده که به سبزی کاری و کشاورزی علاقه دارند، اضافه نمود: این مزرعه در زمینی به مساحت 500متر مربع ایجاد و شرایط لازم برای کاشت و نگه داری از گیاهان و بهره برداری از سبزی های ارگانیک در آن فراهم شده است.

بوستان بانوان منطقه19 در ضلع شمالی بوستان بزرگ ولایت واقع شده است و مراقبت از گیاهان آپارتمانی، سبزیکاری، گل های فصلی، گونه شناسی گیاهان دارویی، بام سبز، پرورش قارچ، هرس و تکثیر درختان و درختچه، از عناوین آموزشی این مرکز است که بانوان پس از گذراندن این دوره ها می توانند در قطعه زمین های تعیین شده اقدام به کاشت گیاهان و سبزی ها نمایند. بعلاوه بذر، کود و تجهیزات موردنیاز برای کشاورزی و باغبانی به بانوان ارائه می گردد و آنها به صورت عملی با نحوه کاشت سبزی و گیاهان آشنا می شوند.

منبع: همشهری آنلاین

به "اینجا سبزی بکار و به خانه ات ببر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینجا سبزی بکار و به خانه ات ببر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید