بازگشت محدودیت های سختگیرانه کرونایی به ساوه

به گزارش وبلاگ بام شهر، خبرنگاران/مرکزی فرماندار ساوه از بارگشت محدودیت های سختگیرانه کرونایی با شیوع بیماری کووید 19 و افزایش آمار مبتلایان در این شهرستان اطلاع داد.

بازگشت محدودیت های سختگیرانه کرونایی به ساوه

علی میرزایی عصر امروز شنبه 19 مهرماه در جلسه ستاد مقابله با کرونا که در سالن جلسات فرمانداری ویژه شهرستان ساوه برگزار گردید، بر عزم عمومی همه دستگاه های اجرایی با مشارکت حداکثری برای مقابله با کرونا ویروس و رفع کردن مسائل تاکید نمود و اضافه نمود: حجم بالای مراجعین به مراکز درمانی موجب خستگی و کاهش تاب آوری کادر پزشکی و درمانی شده و از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم گلایه دارند و تراکم بیماران بار سنگینی را بر دوش حوزه سلامت تحمیل نموده است.

وی با اشاره به اینکه امروز در پایتخت تصمیمات سختگیرانه ای برای مقابله با کرونا نظیر استفاده اجباری از ماسک از درب منزل اتخاذ شده است، اضافه نمود: در ساوه نیز آمار تلفات جانی و تعداد مبتلایان افزایش چشمگیری داشته است که غالبا زنان خانه دار هستند و این بیماری فراگیر شده است.

وی از اعضای ستاد مقابله با کرونا و قرارگاه پدافند زیستی شهرستان ساوه خواست تا برای مقابله و پیشگیری به منظور کاهش آمار مبتلایان برنامه مدون ارائه دهند، گفت: ستاد بازرسی و نظارتی که در پیک اول تشکیل شده بود باید مجددا احیا گردد. باید بازرسی و برخورد با افرادی که ماسک استفاده نمی نمایند تشدید گردد که نتیجه آن قطعا منجر به کاهش آمار مبتلایان خواهد شد.

فرماندار ساوه توضیح داد: در هر زمینه ای که اجرای مصوبات کرونا پیگیری شده و با نظارت دقیق انجام شده اثر بخش بوده است، بر این اساس همه دستگاه های اجرایی عضو قرارگاه پدافند زیستی باید برنامه های نظارتی و عملیاتی خود را اعلام نمایند.

وی اضافه نمود: دانشکده علوم پزشکی باید توضیح وظایف هر دستگاهی را ابلاغ و گزارش عملکرد را از مدیران بطور روزانه و مستمر مطالبه کند. متاسفانه در بازار و اماکن عمومی شهر ساوه فاصله گذاری اجتماعی رعایت نمی گردد و بعضاً ماسک استفاده نمی نمایند.

وی با تاکید بر اینکه تجمع با افزایش آمار رابطه مستقیم دارد، گفت: براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی هر یک نفر می تواند 40 نفر را درگیر کند، از این رو باید به سمت اجباری شدن استفاده از ماسک پیش رویم.

میرزایی با تاکید بر اینکه باید ضدعفونی معابر و گندزدایی تشدید گردد، اضافه نمود: رسانه ها حساسیت های اجتماعی را افزایش دهند و بخشداران و دهیاران نیز به یاری دستگاههای اجرایی آمده و بر اجرای دقیق شیوه نامه ها نظارت نمایند.

وی، تعطیلی برگزاری مجالس تجمعی در اماکن عمومی و بقاع متبرکه، عدم برگزاری حضوری کلاس های آموزشی آموزشکده ها، مهدهای کودک، زبانکده ها، مسدود کردن ورودی به تفرجگاه ها و مراکز تجمعی، تعطیلی سالن های ورزشی و باشگاه ها را محدودیت های کرونایی این شهرستان تا اطلاع ثانوی اظهار داشت و اضافه نمود: تمکین به تصمیمات ستاد مشاخصه با کرونا وظیفه ای شرعی و قانونی و مصداق شاخص رزمایش ولایت پذیری و عمل به منویات رهبر فرزانه انقلاب برای شکست کروناویروس است.

وی حساس کردن مردم و اطلاع رسانی مطابق با دانش و توانایی علمی هر فردی را مورد تاکید قرار داد و خواهان اهتمام جدی دستگاه های اجرایی برای مقابله با این بیماری شد و اضافه نمود: نباید به پرسنل پزشکی و کادر درمانی فشار زیادی وارد گردد چرا که با کاهش تاب آوری آنان، ادامه درمان این بیماری مختل خواهد شد.

در این جلسه، آخرین شرایط شهرستان در مورد بیماری کرونا مورد بحث و آنالیز نهاده شد ، همچنین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده درخصوص بیماری کروناویروس، بر برخورد قاطعانه با هر اقدامی که منجر به خطر افتادن سلامت عموم مردم گردد، تاکید شد.

براساس اعلام دانشکده علوم پزشکی ساوه در 24 ساعت گذشته، تعداد 6 نفر در ساوه و یک نفر در زرندیه به علت بیماری کرونا بستری شدند که حال عمومی چهار نفر از آنها وخیم گزارش شده است. متاسفانه در 24 ساعت گذشته دو نفر در ساوه و زرندیه به علت ابتلا به کرونا در ساوه جان خود را از دست داده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بازگشت محدودیت های سختگیرانه کرونایی به ساوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت محدودیت های سختگیرانه کرونایی به ساوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید