آنالیز خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون برای سلامت عمومی بدن

به گزارش وبلاگ بام شهر، ترکیب انجیر و روغن زیتون، به عنوان یک داروی طبیعی شگفت انگیز در میان پزشکان طب سنتی مورد توجه بوده است.

آنالیز خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون برای سلامت عمومی بدن

انجیر از جمله میوه هایی که خوردن آن همواره لذت بخش است. این میوه خواص فراوانی دارد. در صورتی که این میوه به همراه روغن زیتون مخلوط گردد، دارای خاصیت بی نظیری می گردد. این ترکیب به وسیله ابن سینا برای حل مسائل فراوانی تجویز می شده است.

وقتی یاد گرفتید که روغن زیتون و انجیر را به صورت پخته شده چگونه مصرف کنید، فورا برای تهیه آن اقدام کنید. با این حال، ایده خوبی است که قبل از امتحان این دستور غذا با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

روغن زیتون و انجیر که نقش مهمی در درمان بسیاری از مسائل سلامتی دارند، چه فوایدی دارند و چگونه تهیه می شوند؟ در این جا فواید مخلوط معجزه آسای ابن سینا، درمان روغن زیتون و انجیر را برای شما گردآوری نموده ایم.

انجیر و روغن زیتون از خوراکی های است که خداوند به آن ها سوگند خورده است؛ پس نوعی خوراکی است که در نوع خود شفا است. وقتی این دو غذا را کنار هم مدتی می گذاریم مخلوطی شفابخش پدید می آید.

انجیر خشک حاوی سطوح بالایی از کلسیم و فسفر است و به تقویت استخوان ها و دندان ها یاری می نماید. به لطف پروتئین، مواد معدنی و ویتامین های موجود در آن، به تتازه سلول ها یاری می نماید.

انجیر به علت محتوای فیبری که دارد یبوست را تسکین می دهد. به روده ها اجازه حرکت سریع می دهد. روغن زیتون سطح داخلی روده را بازسازی می نماید. روغن زیتون اصطکاک بین مفاصل را کاهش می دهد و به حرکت سالم مفاصل یاری می نماید.

باروری را در زنان افزایش می دهد و باردار شدن را آسان می نماید. به بهبود عفونت گلو و کاهش سرفه یاری می نماید. انجیر خشک با داشتن مواد معدنی و ویتامین ها از سلامت قلب محافظت و تقویت می نماید. درمان انجیر خشک و روغن زیتون حاوی ویتامین B2 باعث تقویت حافظه و سیستم عصبی می گردد.

انجیر خشک با محتوای معجزه آسایی که دارد به کاهش سطح کلسترول بد خون یاری می نماید. درمان انجیر خشک و روغن زیتون حاوی کلسیم و فسفر باعث تقویت استخوان ها و سلامت دندان ها می گردد و از پوکی استخوان محافظت می نماید. انجیر خشک احتیاج به شیرینی را به طور طبیعی رفع می نماید و سرعت سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و به کاهش وزن یاری می نماید.

به علت داشتن فیبر غنی، سیستم گوارش را تنظیم می نماید. غذا های سرشار از فیبر از انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ پیشگیری می نمایند. مصرف انجیر خشک که سرشار از آهن است به افراد مبتلا به کم خونی یا سرماخوردگی توصیه می گردد. انجیر منبع غنی ویتامین های A، E، K و به ویژه ویتامین های گروه B است. انجیر توانایی جلوگیری از افزایش قند خون را دارد، قند خون را تنظیم می نماید.

برای بیماران مبتلا به آسم و سرفه مصرف دو عدد انجیر خشک خیسانده در روغن زیتون خالص و طبیعی برای مدتی قبل از صبحانه توصیه می گردد. اگر این درمان حداقل شش ماه ادامه یابد و بدون وقفه اعمال گردد، یک روش درمانی عالی برای مسائل سرفه و آسم است.

مواد لازم:

-250-300 گرم انجیر خشک ارگانیک

-1 لیتر روغن زیتون خالص

-ظرف شیشه ای

دستور تهیه:

ابتدا انجیر ها را بشویید و آبکش کنید و به صورت مکعبی خرد کنید.

سپس انجیر ها را در ظرف شیشه ای بریزید.

آن قدر با روغن زیتون پر کنید تا از روی آن رد گردد.

دهانه ظرف خود را ببندید و به مدت 5 روز در مکانی تاریک بگذارید.

سپس دو تا سه عدد دو بار در روز صبح و عصر مصرف کنید. (وقتی انجیر ها تمام شد، می توانید انجیر های تازه را به روغن زیتون اضافه کنید و به همین ترتیب تهیه کنید.)

وبلاگ بام شهر علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آنالیز خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون برای سلامت عمومی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز خواص ترکیب انجیر خشک و روغن زیتون برای سلامت عمومی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید