توسعه تحقیقات و آزمایشات در حوزه سلول درمانی

به گزارش وبلاگ بام شهر به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، مرضیه ابراهیمی مدیر عامل شرکت دانش بنیان، با اشاره به فعالیت های این مجموعه در حوزه سلول درمانی، درمان سرطان و توسعه تحقیقات این حوزه گفت: این شرکت بعنوان یکی از شرکت های دانش بنیان به محققان حوزه تحقیقات سرطان خدمات آزمایشگاهی ارائه می نماید.

توسعه تحقیقات و آزمایشات در حوزه سلول درمانی

وی با بیان این که شرکت کیان ایمن سلول با هدف توسعه خدمات سلولی به بیماران و محققان سرطان آغاز به فعالیت نموده است، ادامه داد: در حال حاضر این شرکت در حوزه ارایه خدمات و آزمایشات تخصصی مربوط به سلول های بنیادی سرطان و نیز بررسی اثر داروهای مختلف بر مدل های مختلف انواع سرطان مشغول به فعالیت است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان اضافه نمود: هم چنین با توجه به فعالیت های مختلف در حوزه ایمنی شناسی تومورها، به ارائه خدمات تخصصی در حوزه سلول های بنیادی خونساز و انواع سلول های ایمنی به محققان علاقه مند می پردازد. این شرکت با داشتن دستگاه فلوسایتومتری دو لیزره و داشتن افراد متخصص این حوزه قادر به ارایه خدمات تخصصی بررسی چندرنگ سلولی است.

ارائه خدمات گسترده در حوزه سلول درمانی

ابراهیمی با اشاره به خدمات آزمایشگاهی و روش آزمون های قابل ارائه در این شرکت مطرح نمود: خدماتی از قبیل جداسازی سلول های ایمنی (NK, DC, T) با استفاده از روش MACS و FACS و با استفاده از آنتی بادی های تخصصی، کشت سلول های سه بعدی انواع تومورها، غنی سازی سلول های بنیادی سرطان به روش های مختلف با استفاده از آنتی بادی های تخصصی و یا روش های کشت اختصاصی، انجام آزمون های تخصصی برای بررسی عملکرد سلول های بنیادی سرطان بخشی از خدمات قابل ارائه به وسیله این مجموعه تحقیقاتی و آزمایشگاهی است.

وی به دو نمونه از پروژه های پژوهشی و فناورانه این شرکت اشاره نمود و گفت: کشت و فعالسازی کارآمد سلول های کشنده طبیعی به منظور هدف گیری سلول های بنیادی سرطان و ایجاد مدل های پیش بالینی مناسب برای ایمنوتراپی سرطان از فعالیت های اجرا شده به وسیله پژوهشگران شرکت کیان ایمن سلول به شمار می رود.

این فعال فناور با اشاره به ضرورت ایجاد پیوند میان پژوهش ها تا احتیاج بازار مطرح نمود: به طور معمول مراحل رسیدن از ایده تا محصول طولانی است. هم چنین باید توجه داشت با وجود این که این که خود محققان برای تایید محصول خود آزمون هایی را انجام می دهند، حتما باید نتایج آن ها به وسیله مراکز و یا شرکت های تخصصی دیگر نیز تایید گردد. وجود شبکه آزمایشگاهی می تواند این اهم را تسهیل کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "توسعه تحقیقات و آزمایشات در حوزه سلول درمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه تحقیقات و آزمایشات در حوزه سلول درمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید