پکن قرنطینه می گردد؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، میلیون ها نفر در پکن روز دوشنبه در خانه ماندند؛ زیرا مرکز چین با محدودیت های خزنده در رفت وآمد کوشش می نماید تا از شیوع کووید جلوگیری کند. ساکنان پکن می ترسند که به زودی خود را در چنگال همان اقدامات سختگیرانه ای بیابند که بیشتر 25 میلیون نفر از مردم شانگهای را برای چند هفته در خانه به دام انداخت.

پکن قرنطینه می گردد؟

به گزارش دنیای اقتصاد، فرانس 24 در گزارش 9 می در همین رابطه نوشت، مقامات آنجا گفته اند که این مرکز محرکه شرق در نبرد خود علیه بدترین شیوع در این کشور از زمان آغاز همه گیری پیروز می گردد. با این حال، قرنطینه شانگهای تشدید شده و باعث خشم و اعتراض نادر در آخرین اقتصاد بزرگی شده است که هنوز به سیاست کووید صفر چسبیده است.این سیاست، موجب انحراف در اقتصادی شده است که همین چند ماه پیش نشان داده بود که به سرعت در حال بازیابی و احیای خود از همه گیری است. داده های گمرکی منتشرشده در روز دوشنبه نشان می دهد صادرات در آوریل به پایین ترین نرخ ماهانه خود از ژوئن 2020 کاهش یافته است؛ زیرا زنجیره های تامین کلیدی از شانگهای تا شنژن به علت محدودیت ها گره خورده و با مانع روبه رو شده است. بعلاوه یک پویایی سیاسی موکدی برای واکنش چین به این ویروس وجود دارد؛ زیرا رئیس جمهور چین شی جین پینگ مآغازیت رهبری خود را در محافظت از جان چینی ها در برابر کووید می جوید.

شی که انتظار می رود در اواخر امسال یک دوره پنج ساله دیگر را به عنوان رئیس جمهور بر سر کار بماند، به رغم افزایش ناامیدی در بین مردم، رویکرد مقابله با کووید صفر را دو برابر نموده است.در پکن، ایستگاه های مترو و ادارات در ساعات شلوغی صبح دوشنبه در سرتاسر چائویانگ - پرجمعیت ترین منطقه شهر - خالی بودند؛ زیرا روز یکشنبه به علت افزایش ابتلا به کووید هشدارهای سفت و سختی صادر شده بود. از جمله اینکه کار از خانه انجام گردد. کسب وکارهای غیرضروری در این منطقه که 5/ 3میلیون نفر در آن زندگی می نمایند، تعطیل شدند؛ حتی فروشگاه اپل در منطقه محبوب خرید Sanlitun پس از باز شدن کوتاه صبح هنگام، دستور تعطیلی اش صادر شد. وانگ نظافتچی میانسالی که بیرون یک رستوران منتظر آغاز شیفت خود بود، به خبرگزاری فرانسه گفت: از تماشا این تعداد کم از مردم در این حوالی احساس ناراحتی می کنم. پکن در هفته های اخیر صدها مورد ابتلا را گزارش نموده است؛ از جمله 49 مورد ابتلای تازه در روز دوشنبه که تعداد نسبتا ناچیزی در مقایسه های بین المللی است؛ اما برای ایجاد محدودیت ها در قلب سیاسی کشور کافی است.

بعضی از کارکنان اقتصادی در حال نقل مکان به هتل های نزدیک ادارات خود بودند؛ زیرا محدودیت ها آغاز به شکل دادن به زندگی روزمره در این شهر 21میلیونی کرد. یک مدیر سرمایه گذاری مستقر در پکن که به هتلی در نزدیکی محل کار خود نقل مکان نموده است، گفت شرکت به ما گفته که باید سعی کنیم به خانه نرویم؛ زیرا مقام ها احساس می نمایند ممکن است در رفت و آمد ما خطراتی وجود داشته باشد. او می گوید: به بعضی از دوستانم توصیه شده است که با وسایل نقلیه عمومی به محل کار خود نروند و با وسیله نقلیه شخصی یا دوچرخه بروند تا تحت تاثیر شیوع بیماری قرار نگیرند.بر اساس آمارهای رسمی، شانگهای با بیش از 500 کشته، بار سنگین افزایش اُمیکرون در این کشور را متحمل شده است. بر اساس اعلامیه هایی که خبرگزاری فرانسه مشاهده نموده است، این مرکز اقتصادی دستور منع رفت وآمد چند روزه را برای ساکنان چندین محله صادر نموده است. آن هم درحالی که تعداد موارد ابتلای روزانه به کمتر از هزار کاهش یافته است. خشم در فضای مجازی به علت مباحث مربوط به کنترل های ویروس، پیغام رسانی مغشوش دولتی و سختگیری مقامات شانگهای، از جمله آزمایش های فله ای و جمعی، قرنطینه دولتی و کمبود غذا در کل محله ها، به غلیان در آمده است.

این ناامیدی به خیابان ها نیز رسیده است آن هم در کشوری که اعتراض در آن نادر است و مقامات به سرعت آن را در نطفه خفه می نمایند. به ساکنان محله هایی که تحت مقررات منع رفت وآمد تازه قرار گرفته اند - از جمله بعضی از مناطقی که قبلا کم خطر اعلام شده اند - دستور داده شده است که تا یک هفته به جز برای آزمایش های PCR از آپارتمان های خود بیرون نروند و طبق اطلاعیه ها، از سفارش دادن تحویل غیر ضروری منع شده اند.

منبع: فرارو

به "پکن قرنطینه می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پکن قرنطینه می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید