ثبت برند و علائم تجاری

به گزارش وبلاگ بام شهر، ثبت برند و نام تجاری موثر برای موفقیت هر شرکتی لازم است. تعابیر مختلفی از اصطلاح برندیگ وجود دارد. برای بعضی، این معقوله رابط اصلی بین یک کسب و کار و مشتریان فعلی یا مشتریان احتمالی است. در حالی که عده ای دیگر آن را به اسم یک ویژگی خاص می دانند که یک شرکت را از رقبای خود متمایز می نماید. در این مقاله شرح می دهیم که چرا ساختن مارک و برند مهم است و در پی آن چگونه تیم بازاریابی یک شرکت می تواند برند سازی کند. و آیا ارسال هدایای تبلیغاتی هم می تواند روشی برای ایجاد برندینگ باشد؟

ثبت برند و علائم تجاری

برند چیست ؟

برند را می توان به صورت بصری و به وسیله کلمات، فونت ها، شعارها، تصاویر، طرح های رنگی و غیره نشان داد. در واقع برند، ویژگی و تعیینه ای است که بتواند در بردارنده خصوصیات منحصر به فرد یک محصول، خدمات یا فعالیت تجاری باشد. لوگو می تواند به اسم چهره و نماینده بصری برند یک مؤسسه و یا یک شرکت باشد.

برای اطلاعات بیشتر در مورد برند، تاریخچه برند، تصویر برند، شخصیت برند، انواع برند، ویژگی های یک برند روی این لینک کلیک کنید .

بیشتر بخوانید : برند چیست و انواع برند کدام است ؟

چرا ساختن برند مهم است؟

روشی که یک شرکت در ایجاد نام تجاری خود تعیین می نماید؛ درک مردم را از تجارت و محصولات آن را تعیین می نماید. مارک های پیروز می توانند بر نحوه درک افراد از نام، استراتژی، آرم و کمپین های فروش خود تأثیر بگذارند. در بسیاری از موارد، نام تجاری یا برند به همان میزان کیفیت و قیمت یک محصول برای مخاطبان مهم است. هنگامی که مردم کالایی مثل تی بگ را می خرند؛ به کیفیت و شعاری که در پس این محصول است؛ توجه نشان می دهند.

چنانچه شرکتی یک برند هیجان انگیز و به یاد ماندنی ایجاد کند؛ عموم مردم محصولات یا خدمات آن را با سهولت بیشتری تشخیص می دهند و درک درستی از ارزشی خواهند داشت که با خرید آن به زندگیشان اضافه می گردد. برند سازی بعلاوه یکی از موثرترین روش ها برای جلب اعتماد مشتریان است.

چگونه یک برند بسازیم؟

اگر بخشی از یک تیم بازاریابی هستید که وظیفه شما ایجاد برند است؛ می توانید برای برندسازی پیروز این چهار مرحله را دنبال کنید:

  • مخاطبان هدف خود را تعیین کنید.
  • محصول و تجارت خود را نقطه هدف قرار دهید.
  • شخصیت شرکت خود را تعیین کنید.
  • یک آرم و شعار مناسب انتخاب کنید.

مخاطبان هدف در ثبت برند و علائم تجاری چه کسانی هستند ؟

اولین قدم در ایجاد برندسازی تعیین مخاطبان هدف شماست. برای ایجاد بازار مشتری دلخواه خود می بایست:

  • تعیین کنید که چه کسی به احتمال زیاد این محصول را خریداری می نماید. چندین عامل مانند سن، جنس، محل زندگی و عایدی را در نظر بگیرید تا بتوانید اطلاعات کاملی را جمع آوری کنید. اگر به اسم مثال، شما قصد فروش عینک های گران قیمت و شیک را دارید؛ مخاطبان شما می توانند افراد زیر 40 سال با عایدی میانه یا بالا باشند. با این حال، اگر محصول شما یک نوشیدنی ورزشی نو باشد؛ به احتمال زیاد مخاطبان شما ورزشکاران خواهند بود.
  • آمار و داده های فروش موجود را آنالیز کنید. این موارد در کسب اطلاعات ارزشمند در مورد عادات خرید مصرف نمایندگان مفید خواهد بود. بعلاوه این آمار می تواند به شما یاری کند تا تصمیم بگیرید که آیا محصول شرکت شما برای جمعیتی خاص مجذوب نماینده است یا خیر. به اسم مثال، نمودارها می تواند نشان دهد که افراد با عایدیهای میانه، بیشتر خرید محصولات آنلاین را ترجیح می دهند. در صورت احتیاج، می توانید داده های آماری خود را با استفاده از نظرسنجی ها جمع آوری کنید. بنابراین می توانید با یک شرکت بازاریابی تماس بگیرید تا از طرف شما داده جمع آوری کند.
  • شرکت های مشابه را نقد و آنالیز کنید. برای برند سازی پیروز می توانید از شرکتهای موجود که محصولات یا خدمات مشابهی را ارائه می دهند؛ کسب اطلاع کنید. سعی نمایید بیشتر اطلاعاتی در مورد چگونگی ایجاد کمپین های بازاریابی با گروه های هدف خاص این شرکت ها که بیشترین محصولات را از آنها خریداری می نمایند؛ جمع آوری کنید. داده های شرکت های مختلف را با هم مقایسه کنید تا درک کاملی از برندهای آنها داشته باشید.
  • بازار هدف خود نقد کنید. تعامل با افرادی که متناسب با تعیینات مشتری ایده آل شرکت شما هستند روش خوبی است تا درک کنید که علائق و احتیاجهای آنها چیست و بعلاوه آنها چه برندهایی را مجذوب نماینده می دانند و چرا؟ به این ترتیب شما می توانید برداشت دقیق تری از آنچه که مشتری شما می خواهد به دست آورید.

پس از آنکه درمورد مخاطب هدف خود تصمیم گرفتید؛ قطعا می توانید یک برند تجاری پیروز تر را ایجاد کنید که باعث جذب مخاطبان بیشتر گردد.

محصول و تجارت در ثبت برند و علائم تجاری چه اهمیتی دارد ؟

موقعیت یابی مخاطبان و مشتریان برای خرید و یا استفاده از خدمات شما، شامل تصمیم گیری در مورد چگونگی تمایز محصولات یا خدمات شرکت مورد نظر از سایر پیشنهادهای مشابه در بازار است. برای این کار ابتدا باید تا آنجا که می توانید در مورد رقبای مستقیم شرکت خود اطلاعات کسب کنید. مانند جزئیات مربوط به محصولات، قیمت ها، بازارها و بعلاوه استراتژی های بازاریابی آنها. سعی کنید نواقص احتمالی محصولات، خدمات یا دلایلی را که رضایت مشتریان را برآورده نمی نمایند در بازار تعیین کنید و از این اطلاعات به نفع خود استفاده نمایید.

بعد از اینکه حوزه های رقابتی خود را آنالیز کردید؛ می بایست یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کنید. شعار تبلیغاتی بیانی مختصر است که به مشتریان می گوید که شرکت شما چه پیشنهادی ارائه می دهد. این شعار باید ویژگی های محصول شما را برجسته و منحصر به فرد نموده و برای مشتریان آن ارزش افزوده ایجاد کند.

شخصیت شرکت در ثبت برند و علائم تجاری چه اهمیتی دارد ؟

تا حد زیادی، یک مارک تجاری و برند هویت تجارت یک شرکت را منتقل می نماید. بنابراین یک گام مهم در برندسازی شامل تعیین شخصیت شرکت می باشد. علاوه بر محصولات و خدمات یک شرکت، مخاطبان هدف آن شرکت ها هم در تثبیت شخصیت آن برند یاری خواهند کرد. به اسم مثال اگر مخاطبان شما علاقه مندان به دوچرخه سواری هستند؛ به احتمال زیاد شخصیت تجاری فعال و پویا را می پسندند.

تصمیم گیری در مورد شخصیت شرکت هم احتیاج به اتصال شما به طوفان فکری و خلاق اعضای تیم برندسازی شرکتتان دارد. شما می توانید با فکر کردن به اسم یک مدیر و یا مسئول بازاریابی شرکت، این فرایند را آغاز کنید. بعلاوه می توانید محصول یا خدمات شرکت خود را با هر تصویر یا ایده ای که فکر می کنید؛ مرتبط کنید. به اسم مثال، اگر شرکت فراوریی کفش های مخصوص ورزشی و دویدن هستید؛ تصور یک غزال برای فراوری ایده های بیشتر بسیار مجذوب نماینده و منطقی است. این نوع فرآیندهای فکری خلاقانه به شما و تیم بازاریابی شرکت این امکان را می دهد تا صدای متمایزی را در اختیار شرکت خود برای دیده شدن بیشتر و برندسازی قرار دهید بعلاوه توصیه می کنیم مقاله ارتباط توسعه کسب و کار و هدیه تبلیغاتی را مطالعه کنید.

آرم و شعار در ثبت برند و علائم تجاری چه اهمیتی دارد ؟

یک آرم موثر می تواند از لحاظ بصری برند شما را مجذوب نماینده کند به اسم مثال استفاده از آرم روی لیوان تبلیغاتی بسیار در جلب مشتری موثر است. در حالی که یک شعار پیروز می تواند به مشتریان یاری کند محصول شما را به خاطر بسپارند.

آرم در حقیقت تصویر و شخصیت یک مارک تجاری را منتقل می نماید. ممکن است بخواهید در طی این فرآیند با یک طراح حرفه ای یا موسسه تجاری مشورت کنید تا اطمینان حاصل کنید که لوگو شما خوش سلیقه، موثر و خوش ساخت است. یک طراح حرفه ای در مورد مواردی مانند میزان قلم، رنگ، میزان آرم، شمایل نگاری و طراحی کلی به شما ایده و مشاوره می دهد. آنها بعلاوه به شما یاری می نمایند تا لوگویی مناسبی را مکمل نام تجاری خود کنید.

بیشتر بخوانید : 10 تا از برترین شرکت طراحی لوگو در ایران

اما شعار یک عبارت کوتاه و مجذوب نماینده است که می توانید در طول فرایند رقابت بازاریابی از آن بهره ببرید و به برند خود امتیاز بیشتری دهید. البته این ویژگی دائمی برند شما نیست. بنابراین می توانید آن را برای فعالیت های بازاریابی نو تنظیم نموده و تغییر دهید.

بیشتر بخوانید : 10 فروشگاه برتر هدایای تبلیغاتی در ایران

تاثیر هدیه تبلیغاتی بر برندسازی و ثبت برند و علائم تجاری چیست ؟

مشاغل به محصولات و هدایای تبلیغاتی به اسم وسیله ای ارزان برای ارتباط بیشتر با مشتریان بالقوه خود احتیاج دارند. برای مشاغل کوچک مانند استارتاپ ها، ارسال هدایای تبلیغاتی به کاهش بودجه بازاریابی آنها یاری می نماید و بعلاوه توجه مخاطبان نو را هم به خود جلب می نماید.

هدیه تبلیغاتی به اسم یک تاکتیک ارزان و شخصی می تواند تاثیرات مثبت فراوانی بر جامعه هدف داشته باشد. قطعا متعجب خواهید شد اگر بدانید که با گذشت زمان، هدایای تبلیغاتی در واقع می توانند در افزایش آگاهی افراد بیشتری از برند شما تأثیرگذار باشند.

بنابراین می توان گفت که هدایای تبلیغاتی هم آگاهی از برند و هم افزایش فروش را به همراه دارند. هدف از استفاده از هدیه تبلیغاتی، در واقع جلب مشتری و ایجاد مجذوب نمایندهیت تجاری برای شرکت ها است. مردم از یک محصول رایگان سپاسگزار هستند و از چیزی که برایشان در روزمره زندگی مفید است و به آنها ارزش می بخشد قدردانی می نمایند. در موارد زیادی هم مشتریان تمایل دارند در صورت عدم احتیاج به هدیه تبلیغاتی خود، به جای دور انداختن آن را به دیگران بدهند. از این سو هدایای تبلیغاتی برای مشاغل نو و تازه تاسیس شده کاملا مناسب و کاربردی خواهد بود.

در مقایسه با سایر اشکال تبلیغات، ارسال هدیه تبلیغاتی صدای بلندتری را برای برندسازی به شرکت شما می دهد. فراورینمایندگان اقلام هدایای تبلیغاتی هم غالبا قیمت آنها را برای توزیع انبوه شرکت ها پایین نگه می دارند؛ تا فرصت تاثیر گذاری بالا بر مشتریان و برند سازی در اختیار همه مشاغل قرار داشته باشد.

منبع: مجله چاپخونه

به "ثبت برند و علائم تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت برند و علائم تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید