ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، در این مقاله به مقایسه دو ساعت هوشمند مالی و پرطرفدار از دو برند چینی هایلو و میبرو می پردازیم؛ هایلو RT2 در مقابل میبرو X1. دو ساعت هوشمندی که اگر چه قیمت آن ها در بازار گجت های هوشمند بسیار نزدیک به یک دیگر است، اما یک سری تفاوت های اساسی دارند که شاید دانستن آن ها به شما در انتخاب مناسب ترین گزینه خرید بین این دو ساعت هوشمند کمک کند. بنابراین اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مالی از برندهای قابل اعتماد بازار را دارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید، چرا که هر دو گجت پوشیدنی توانسته اند رضایت بیش از 80 درصد خریدارانشان در خبرنگاران را به خود جلب کنند.

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟

مشخصات کلی ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1 در یک نگاه

موفقیت بسیار خوب شرکت چینی میبرو در فروش ساعت های هوشمند میبرو لایت و میبرو لایت 2، این شرکت را ترغیب به عرضه گجت های پوشیدنی دیگری کرده که یکی از بهترین های آن میبرو X1 است. اگرچه حدود دو سال از زمان رونمایی این ساعت هوشمند می گذرد، اما همچنان کاربران زیادی آن را برای خرید بین مدل های دیگر برندهای مختلف انتخاب می کنند.

در سوی مقابل، هایلو که یکی از شرکت های زیر مجموعه شیائومی است با عرضه محصولات باکیفیت ثابت کرده که می تواند در حوزه گجت های پوشیدنی ارزان قیمت عملکرد مناسبی را ار خود بر جای بگذارد. این شرکت در سال 2022 از ساعت هوشمند هایلو RT2 با یک سری قابلیت های پیشرفته رونمایی کرد که شاید برخی از قابلیت هایش در حد و میزان های یک ساعت هوشمند مالی نباشد.

در ادامه نگاهی به جدول مشخصات فنی این دو گجت پوشیدنی خوش قیمت خواهیم پرداخت تا تا ببینیم شرایط آن ها روی کاغذ به چه صورت است.

نام ساعت هوشمندهایلو RT2میبرو X1
وزن و ابعاد45.7 در 45.7 در 12.1 میلی متر - 55 گرم (همراه بند)47 در 47 در 11.4 میلی متر - 52 گرم (به همراه بند)
سیم کارتخیرخیر
کیفیت ساختبدنه فلزی مقاوم - بند سیلیکونی - بدنه دایره ای شکلفریم دایره ای شکل - بدنه از جنس آلیاژ روی - بند سیلیکونی TPU
نوع و میزان نمایشگرنمایشگر با ابعاد 1.32 اینچ از جنس TFTنمایشگر 1.3 اینچی از جنس AMOLED
رزولوشن و روشنایی نمایشگررزولوشن 360 در 360 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز- تراکم پیکسلی 385 پیکسل بر اینچ - نمایشگر با لبه های خمیده (2.5D)

رزولوشن 360 در 360 پیکسل - نرخ نوسازی تصویر 60 هرتز - وضوح تصویر FULL HD - مجهز به شیشه حرارت دیده - تراکم پیکسلی 391 پیکسل بر اینچ

سیستم عامل و حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 4.4 و iOS 8.0 به بالا - بدون حافظه داخلی و رمسیستم عامل اختصاصی سازگار با اندروید 5.0 و iOS 10 به بالا - 160 کیلوبایت حافظه داخلی با 64 مگابایت رم
نوع هشدارویبرهویبره
اسپیکرنداردندارد
GPSنداردندارد
باتریباتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 330 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعت (شارژ کامل در 2 ساعت)
حسگرهاحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنجحسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2)، شتاب سنج
فناوریفاقد ارتباطات سلولارفاقد ارتباطات سلولار
بلوتوثبلوتوث نسخه 5.0بلوتوث نسخه 5.0
ضد آب بودنبله - گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)بله - گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار (تا 1.5 متر برای 30 دقیقه)
میزان شاژردهی باتریتا 12 روز (استفاده عادی) - تا 20 روز (استندبای)تا 15 روز (استفاده عادی) - تا 60 روز (استندبای)
رنگ های قابل عرضهمشکیمشکی
پیام رسانیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیام های متنیاعلام اعلان های دریافتی - نمایش پیام های متنی
مکالمهنداردندارد
سایر قابلیت هاپشتیبانی از 12 حالت ورزشی، پایش ضربان قلب، میزان گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، برنامه تمرین تنفس، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی از طریق ساعت، هشدار عدم تحرکپشتیبانی از 38 حالت ورزشی مختلف، پایش ضربان قلب، میزان گیری سطح اکسیژن خون، پایش شرایط خواب، پایش شرایط استرس، برنامه تمرین تنفس، هشدار نوشیدن آب، قابلیت شخصی سازی واچ فیس، نمایش اعلان های گوشی و تقویم، تایمر، هشدار بیدارباش، نمایش شرایط آب و هوا، کنترل موسیقی، پیدا کردن گوشی از طریق ساعت، استفاده به عنوان شاتر برای دوربین گوشی، هشدار عدم تحرک

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ طراحی و کیفیت ساخت

اگر از لحاظ طراحی دو ساعت هوشمند هایلو RT2 را با ساعت میبرو X1 مقایسه کنیم، شباهت های بسیار زیادی در این زمینه پیدا خواهیم کرد، با این حال اما یک سری تفاوت های محسوس نیز بین این دو گجت پوشیدنی وجود دارد.

همانطور که در نگاه اول به طراحی این دو ساعت کاملاً مشهود است، هر دو با نمایشگر دایره ای شکل روانه بازار گجت های پوشیدنی شده اند؛ هایلو برای این ساعت هوشمند خود از طراحی ساده و مینیمال استفاده کرده که در عین حال جزییات به دقت در آن رعایت شده و المان های طراحی آرگونومیک آن را در کنار معیارهای زیبایی شناسی حفظ کردند.

علی رغم اینکه این ساعت در دسته بندی محصولات مالی قرار می گیرد، اما حاشیه های بسیار کمی اطراف نمایشگر آن دیده می گردد که این موضوع بسیار مجذوب کننده است. در سوی مقابل میبرو X1، ظاهر یک ساعت هوشمند اسپرت خوش ساخت با شباهت بسیار زیاد به طراحی ساعت هوشمند امیزفیت T-Rex Pro دارد.

این مدل را می توان نسخه ورزشی ساعت میبرو لایت نیز نامید که با طراحی جان سختش در میان کاربران بسیار خودنمایی می کند. همچنین باید به بزل فیزیکی اطراف نمایشگر این ساعت میبرو اشاره کنیم که حرکتی ندارد و جلوه بصری خاصی به این ساعت هوشمند بخشیده است. این ساعت به خوبی حس وحال یک ساعت هوشمند ورزشی را به کاربران القا می کند.

با وجود اینکه ساعت هوشمند هایلو RT2 ظاهر ساده تری نسبت به میبرو X1 دارد، اما این کننده میبرو است که از وزن کمتری بهره می برد و سنگینی آن تنها به 52 گرم می رسد. این در حالی است که هایلو RT2 حدود 55 گرم وزن دارد و بسته به بندهایی که برای آن استفاده می کنید، وزن آن متغیر است. البته دلیل این موضوع تا حد بسیار زیادی به جنس بدنه هر دو ساعت برمی گردد که در این زمینه هر دو حرف های زیادی برای گفتن دارند.

میبرو برای این ساعت هوشمند جان سخت خود از آلیاژ روی و پلاستیک بهره برده که ضمن کاهش وزن این گجت پوشیدنی، مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربات احتمالی و خط وخش ها به آن بخشیده و همین عامل موجب شده که کاربران برای استفاده طولانی مدت از ساعت هیچ نگرانی نداشته باشند.

در سوی مقابل باید به بدنه مبتنی بر فلز ضد زنگ ساعت هوشمند هایلو RT2 اشاره کنیم که ضمن بالا بردن وزن آن، آن را در برابر حوادث احتمالی مقاوم کرده است.

بدنه هر دو ساعت هوشمند از ساختار براق بهره می برند، اما اگر کمی دقت کنیم در می یابیم که بدنه هایلو RT2 درخشندگی بیشتری نسبت به ساعت هوشمند میبرو دارد که از لحاظ بصری برای کاربران بسیار مجذوب کننده تر است. البته باز هم این بستگی به سلیقه کاربران دارد.

بندهای هر دو ساعت هوشمند رابطه خوبی با پوست شما خواهند داشت و هیچ واکنش آلرژیکی ایجاد نخواهند کرد. همچنین از آنجایی که این بندها ضدخش هستند، در اثر استفاده زیاد از شکل و شمایل نمی افتند.

روی فریم هر دو ساعت هوشمند میبرو و هایلو شاهد قرارگیری دو دکمه فیزیکی هستیم که از لحاظ طراحی با یک دیگر متفاوت هستند؛ دکمه های دایره ای شکل هایلو RT2 که روی فریم سمت راستی آن تعبیه شده، عملکردهای مختلفی را برای کاربران انجام می دهند. در سوی مقابل، میبرو X1 نیز دو دکمه مستطیلی شکل دارد که کاربران به راحتی به آن ها دسترسی خواهند داشت.

متاسفانه این ساعت های هوشمند مالی میکروفون و اسپیکر ندارند و این یعنی که شما نمی توانید از این گجت های پوشیدنی برای گوش دادن به موسیقی یا انجام مکالمات استفاده کنید.

از لحاظ قابلیت تعویض بند نیز، دست کاربران حسابی باز است و می توانند بند مورد علاقه خود را روی ساعت نصب کنند. هایلو RT2 و میبرو X1 هر دو از بلوتوث نسخه 5.0 برای اتصال به دستگاه های هوشمند شما استفاده می کنند.

ضخامت بدنه هایلو RT2 حدود 12.1 میلی متر است که این موضوع در مورد ساعت هوشمند میبرو X1 به 11.4 میلی متر می رسد، بنابراین اگر ظرافت طراحی یک ساعت هوشمند برای شما هنگام خرید بسیار حائز اهمیت است، حداقل در این زمینه میبرو X1 می تواند انتخاب مناسب تری برای شما باشد.

در مجموع، کیفیت ساخت و طراحی این ساعت های هوشمند نسبت به هزینه ای که بابت خرید آن ها پرداخت می کنید، بسیار بالاست و هیچ کدام از ساعت ها، حس و حال یک محصول ارزان قیمت را به کاربران القا نمی کنند.

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ نمایشگر و ویژگی های آن

شباهت های ظاهری که این دو ساعت هوشمند در بخش نمایشگر دارند، ممکن است باعث گردد که به راحتی نتوانید از بین آن ها گزینه مناسب برای خود را انتخاب کنید، اما یک سری تفاوت های عمده نیز در این زمینه وجود دارد که کار شما را ساده تر می کند.

اگر در پی خرید یک ساعت هوشمندی هستید که نمایشگر آن میزان بزرگی داشته باشد و لبه های با طراحی خمیده آن، زاویه دید گسترده ای را در اختیار شما قرار دهد، احتمالا باید هایلو RT2 را انتخاب کنید.

چرا که این محصول مجهز به یک نمایشگر 1.32 اینچی است که از لبه های خمیده (2.5D) بهره می برد و تقریباً از تمامی زوایا می توان محتواهای نشان داده شده آن را تماشا کرد. در سوی مقابل باید به نمایشگر 1.3 اینچی میبرو X1 با طراحی تخت لبه هایش اشاره کرد.

اما اگر از طرفداران ساعت های هوشمند با نمایشگر باکیفیت و مقاوم هستید، کننده میبرو برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. چرا که نمایشگر 1.3 اینچی این ساعت هوشمند از جنس AMOLED است که به مراتب کیفیت تصویری بهتری نسب به نمایشگر LCD IPS ساعت هوشمند هایلو RT2 برای کاربران به نمایش می گذارد.

طبیعتاً در این نوع نمایشگرها، رنگ ها بسیار زنده تر و مجذوب کننده تر به نمایش در می آیند و رنگ مشکی نیز عمیق تر دیده می گردد. علاوه بر این، میبرو از یک شیشه حرارت دیده به عنوان محافظ نمایشگر این ساعت استفاده کرده که مقاومت بسیار خوبی در برابر خط وخش های احتمالی به آن داده است.

هر دو ساعت های هوشمند از رزولوشن تصویر 360 در 360 پیکسل پشتیبانی می کنند و به لطف بهره گیری از رفرش ریت 60 هرتزی اسکرول روانی را به کاربران ارائه می دهند. از آنجایی که نمایشگر میبرو X1 از جنس AMOLED است، این ساعت هوشمند قابلیت بسیار محبوب نمایشگر همیشه روشن (Always On Display) را نیز در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

در نهایت باید به تراکم پیکسلی 391 پیکسل بر اینج ساعت میبرو نسبت به تراکم پیکسلی 385 پیکسل بر اینج ساعت هایلو اشاره کنیم که باز هم کیفیت بهتر نمایشگر ساعت میبرو را یادآور می گردد.

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری

تفاوت ها و شباهت های این دو ساعت هوشمند در بخش قابلیت های نرم افزاری و سخت افزاری نیز ادامه دارد. هایلو RT2 با گوشی های اندرویدی 4.4 به بالا و iOS 8 به بالا سازگار است، اما میبرو X1 به گوشی هایی اندروید 5.0 به بالا و iOS نسخه 10.0 به بالا متصل می گردد.

برای اتصال این ساعت ها به گوشی های هوشمند اندرویدی و iOS، کاربران باید اپلیکیشن های متفاوتی را روی گوشی خود نصب کنند. اپلیکیشن Haylou Fun مخصوص کاربران ساعت هوشمند هایلو RT2 است. این اپلیکیشن محیط کاربری بسیار ساده و در عین حال کاربردی دارد و شما به لطف آن به حدود بیش از 60 واچ فیس مختلف دسترسی خواهید داشت و علاوه بر آن، داده های مربوط به سلامت و فعالیت های ورزشی خود را نیز خواهید دید.

در سوی مقابل باید به اپلیکیشن Mibro Fit اشاره کنیم که برای استفاده کاربران ساعت هوشمند میبرو X1 طراحی شده و قابلیت هایی نظیر دسترسی به بیش از 100 واچ فیس با موضوعات مختلف، ارائه گزارش فعالیت های ورزشی روزانه و دسترسی به تاریخچه استفاده از سنسورها را به کاربران ارائه می دهد. همچنین باید به قابلیت شخصی سازی بسیار گسترده این اپلیکیشن نیز اشاره کنیم.

نمایش نوتیفیکیشن ها، پیش بینی آب و هوا، آلارم، شمارش تعداد قدم ها، تایمر، نمایش تاریخ و زمان امکانات روتین و مشترک در دو ساعت هوشمند هستند. میبرو X1 از از زبان فارسی در سیستم عامل و پیام ها بدون بهم ریختگی فونت ها و کلمات پشتیبانی می کند، اما زبان فارسی در هایلو RT2 با بهم ریختگی کلمات همراه است و پیام ها قابل خواندن نیستند.

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ قابلیت های سلامتی و ورزشی

معمولاً ساعت های هوشمند مالی با قابلیت های سلامتی و ورزشی چندان زیادی روانه بازار نمی شوند و این موضوع نیز در مورد ساعت های هوشمند هایلو RT2 و میبرو X1 به خوبی صدق می کند، اما به طور کلی هایلو RT2 و میبرو X1 امکانات خوبی را در این زمینه به کاربرانشان ارائه می دهند.

از لحاظ قابلیت های سلامتی، ساعت هوشمند هایلو RT2 و میبرو X1 هر دو مجهز به حسگر اپتیکال ضربان قلب با قابلیت محاسبه سطح اکسیژن خون (SpO2) هستند. سنسور ضربان قلب هر دو ساعت به صورت 24 ساعته فعال است و با دقت مناسبی ریتم قلب شما را تحت نظر می گیرد. اگر مورد مشکوکی در مورد ضربان قلب شما وجود داشته باشد، این ساعت ها شما را با خبر می کنند.

در مورد سطح اکسیژن خون (SpO2) نیز قضیه به همین منوال است. علاوه بر این، باید به قابلیت ردیابی خواب این دو ساعت هوشمند نیز اشاره کنیم که تمام داده های مربوط به سلامتی شما را در خواب نیز مورد بررسی قرار می دهد. قابلیت پایش استرس، یک ویژگی محنصر به فرد در ساعت میبرو X1 است که روش های بسیار کاربردی را در این زمینه، در صورت زیاد بودن استرس کاربران به آن ها ارائه می دهد.

از لحاظ قابلیت های ورزشی، کفه ترازو به سمت ساعت میبرو سنگینی می کند؛ چرا که این ساعت هوشمند قابلیت پشتیبانی از 38 حالت ورزشی مختلف نظیر دوچرخه سواری، پارکور، طناب زنی، اسکیت، کوهنوردی و صخره نوردی را دارد و این در حالی است که ساعت هوشمند هایلو RT2 صرفاً از 12 حالت ورزشی نظیر دو در فضای باز، راه رفتن سریع، دوچرخه سواری، سنگ نوردی، یوگا و ژیمناستیک پشتیبانی می کند.

بنابراین اگر به قصد ردیابی فعالیت های ورزشی در پی خرید ساعت هوشمند هستید، میبرو X1 به خوبی می تواند رضایت شما را جلب کند.

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ قابلیت ضد آب بودن

خوشبختانه هر دوی این ساعت های هوشمند از گواهی IP68 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد و غبار پشتیبانی می کنند که به بیانی دیگر می توانند تا عمق 1.5 متری سطح آب به مدت نیم ساعت دوام بیاورند. بنابراین، این دو ساعت به صورت کامل قادرند شما را در فعالیت های مربوط به استخر و دریا همراهی کنند.

البته برای دوام بیشتر ساعت به شما توصیه می کنیم که پس از استفاده از آن در محیط های مرطوب مثل استخر، ساعت ها را به طور کامل خشک کنید.

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ باتری و شارژدهی

از لحاظ باتری و شارژدهی، ساعت هوشمند میبرو X1 به لطف باتری پرظرفیت تری که نسبت به هایلو RT2 دارد، مدت زمان بسیار بیشتری می تواند شما را در انجام کارهایتان همراهی کند.

این ساعت هوشمند میبرو از یک باتری با ظرفیت 350 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که قادر است در استفاده معمولی تا 15 روز دوام بیاورد. همچنین اگر از قابلیت های ورزشی و سلامتی این ساعت زیاد استفاده کنید، حداکثر تا 7 روز روشن می ماند. طبق ادعای میبرو، این ساعت در حالت استندبای قادر است تا حداکثر 60 روز دوام بیاورد که کمی دور از واقعیت است.

در سوی مقابل هایلو RT2 با داشتن باتری با ظرفیت 330 میلی آمپر ساعت، قادر است تا 12 روز استفاده معمولی شما را در انجام دادن کارهایتان همراهی کند. مدت زمان شارژ شدن هر دو ساعت هوشمند نیز دو ساعت است و هایلو RT2 برخلاف کننده میبرو از قابلیت شارژ بی سیم پشتیبانی می کند.

ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ جمع بندی و سخن پایانی

نکات مثبت ساعت هوشمند میبرو X1

  • نمایشگر AMOLED
  • طراحی مجذوب کننده پرمیوم
  • شارژدهی بسیار خوب
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی از طیف گسترده ای از قابلیت های ورزشی
  • ضد آب بودن تا عمق 1.5 متری
  • بدنه باکیفیت
  • پشتیبانی از زبان فارسی در سیستم عامل و پیام ها

نکات منفی ساعت هوشمند میبرو X1

  • نداشتن میکروفون و اسپیکر برای برقراری تماس
  • عدم پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم

نکات مثبت ساعت هوشمند هایلو RT2

  • نمایشگر با حاشیه های معقول
  • طراحی مجذوب کننده با بدنه خوش ساخت
  • شارژدهی مناسب
  • پشتیبانی از قابلیت شارژ بی سیم
  • رابط کاربری ساده و آسان

نکات منفی ساعت هوشمند هایلو RT2

  • نداشتن میکروفون و اسپیکر برای برقراری تماس صوتی
  • نمایشگر LCD
  • نداشتن حالت های ورزشی متنوع
  • بهم ریختگی فونت زبان فارسی در نمایش پیام ها

با توجه به مقایسه های اجرا شده، به نظر می رسد هر دو ساعت هوشمند مالی ارزش خرید بالایی دارند، به ویژه آنکه این محصولات از لحاظ قیمتی نیز بسیار به هم نزدیک هستند و کننده هایلو با قیمت بیشتری در بازار به فروش می رسد.

در مجموع اگر در پی خرید یک ساعت هوشمند با طراحی جان سخت و اسپرت، پشتیبانی از قابلیت های ورزشی متنوع، نمایشگر باکیفیت AMOLED، شارژدهی مناسب با پشتیبانی از زبان فارسی هستید، بدون شک انتخاب ساعت هوشمند میبرو X1 تجربه خرید لذت بخشی را برای شما به همراه می آورد.

اما اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند با نمایشگر بزرگ و حاشیه های معقول، طراحی خوش دست، با بدنه فلزی و مقاوم و گواهی ضد آب IP68 را دارید، می توانید روی خرید هایلو RT2 حساب باز کنید.

نظر شما در مورد این دو ساعت هوشمند مقایسه شده چیست؟ آیا شما تجربه استفاده از این دو گجت پوشیدنی هایلو و میبرو را دارید؟ لطفاً نظرات و تجربیات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران وبلاگ بام شهر در بخش کامنت ها به اشتراک بگذارید.

منبع: Versus

منبع: دیجیکالا مگ

به "ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت هوشمند هایلو RT2 در مقابل میبرو X1؛ کدام را بخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید