جزئیات تازه از تغییرات کنکور ، نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور 1402 تعیین شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، رئیس سازمان سنجش آموزش درباره جزئیات برگزاری کنکور سال 1402 در دو مرحله دی و تیر شرح داد.

جزئیات تازه از تغییرات کنکور ، نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور 1402 تعیین شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره جزئیات برگزاری اولین مرحله کنکور سراسری 1402 گفت: اولین مرحله کنکور سراسری سال آینده در دی سال جاری برگزار می گردد و به معدل داوطلب مربوط نیست.

او افزود: آزمون سراسری برگزار می گردد و نمره آن تا 2 سال ذخیره خواهد شد و معتبر است. دومین مرحله کنکور 1402 تیر 1402 برگزار می گردد و نمره آن هم تا 2 سال معتبر خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش افزود: داوطلبی که سال جاری قصد پذیرش در دانشگاه را دارد، باید نمره سابقه تحصیلی او آماده باشد.

پورعباس ادامه داد: پس از برگزاری کنکور 1402 در تیر، داوطلب انتخاب رشته می نماید که سوابق تحصیلی 40 درصد و آزمون 60 درصد موثر هستند و نتایج شهریور اعلام می شوند.

او گفت: اگر کنکور در سال 10 بار هم برگزار گردد، هیچ مسئله ای برای پذیرش داوطلب ایجاد نخواهد نمود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: معدل پایه دوازدهم داوطلبان کنکور برای پذیرش آنها در دانشگاه اعلام می گردد و سازمان سنجش نمره خام داوطلب را اعلام می نماید. آزمون سراسری 40 درصد یا 60 درصد نمره کل است و فارغ التحصیلی بعدا 40 تا 60 درصد اضافه می گردد.

او افزود: این نمره کل است که باعث تقاضای پذیرش داوطلبان در دانشگاه می گردد. فارغ التحصیلی آموزش و پرورش ممکن است ترمیم شده یا نشده باشد که سازمان سنجش رتبه ای که مورد قبول داوطلب در برگزاری دو کنکور باشد را لحاظ خواهد نمود.

رئیس سازمان سنجش ادامه داد: احتمالا کنکور از سال های آینده 3 بار در سال برگزار گردد که به نفع داوطلب است. اگر متقاضیان کنکور نتوانند تا زمان آزمون دی مطالعه کتاب ها را به سرانجام برسانند، می توانند تیر 1402 در مرحله دوم کنکور شرکت نمایند و مرحله اول کنکور که در دی برگزار می گردد مانند کنکور آزمایشی برای آنها لحاظ می گردد.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات تازه از تغییرات کنکور ، نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور 1402 تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات تازه از تغییرات کنکور ، نحوه تاثیر معدل بر اولین مرحله کنکور 1402 تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید