خبرنگاران هند براساس اصول خود تلاش کند تا تحریم های ناعادلانه علیه ایران کاهش یابد

به گزارش وبلاگ بام شهر، تهران- خبرنگاران- بازیگر، فیلمساز و کارگردان سرشناس هند در نامه ای به سوبرامانیام جایشانکار ((Subrahmanyam Jaishankar وزیر امور خارجه هند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در جهان و ایران، تاکید کرد که در این شرایط بدلیل تحریم های غیر عادلانه آمریکا، حتی ایران نمی تواند از منابع مالی خود در جهت تجارت مشروع استفاده کند و از این رو هند باید در جهت حمایت از ایران برای کاهش تحریم ها حرکت کند.

خبرنگاران هند براساس اصول خود تلاش کند تا تحریم های ناعادلانه علیه ایران کاهش یابد

اکبرخان در نامه خود، ایران را یک کشور بزرگ با سابقه تمدنی، تاریخ غنی و میراث فرهنگی از 7000 هزار سال قبل از میلاد مسیح معرفی می کند که در کنار هند به عنوان یکی از قدرت های معاصر و بزرگترین دموکراسی، جهان، می توانند از طریق همکاری های چند جانبه اقتصادی آینده بزرگی را رقم بزنند.

وی با ابراز تاسف از کاهش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و هند ظرف سالهای اخیر، تصریح می کند که این امیدواری وجود دارد که دوکشور ظرفیت های اقتصادی و تجاری کار با یکدیگ را به دو برابر افزایش دهند. وی معتقد است همکاری دوملت بزرگ ایران و هند می تواند توازن رادر جنوب آسیا در ارتباط با شرق و غرب این قاره برقرار کند.

این کارگردان هندی با این تعبیر که تحریمهای ناعادلانه آمریکا علیه ایران، بیشترین تحریم های اعمال شده علیه یک کشور در جهان است، گفت: این شرایط کار ایران برای مبارزه علیه کرونا را سخت تر می کند و حتی ایران نمی تواند ازمنابع خود برای تجارت مشروع و حتی خرید دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کند.

وی افزود: حتی کشورهایی که مخالف این تحریم ها هستند نیز مجبور به اعمال تحریم های غیر انسانی آمریکا شده اند.

اکبرخان در این نامه تاکید کرد: هند براساس اصول و آموزه های خود باید با بی عدالتی علیه انسان ها مقابله کند و برای برابری انسان ها تلاش نماید و از این رو این کشور باید از ایران در این شرایط حمایت کند تا در تحریم های غیرعادلانه علیه ایران تجدید نظر شده و کاهش یابد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران هند براساس اصول خود تلاش کند تا تحریم های ناعادلانه علیه ایران کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران هند براساس اصول خود تلاش کند تا تحریم های ناعادلانه علیه ایران کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید