در کتابفروشی ها برای من هم جا بگیر

به گزارش وبلاگ بام شهر، به گزارش خبرنگار خبرنگاران (ایبنا)؛ درست است که جو و راوی اهل دو جای کاملا متفاوت اند؛ ولی هر دو در یک جا گیر افتاده اند: مدرسه. جو در همان شهرک زادگاهش زندگی می نماید و زندگی اش رو به راه بود تا اینکه همه دوستانش یکی یکی با خانواده شان به شهرهای دیگر نقل مکان کردند و او تنهای تنها شد. راوی با خانواده اش به تازگی از هند به آمریکا مهاجرت نموده و خوگرفتن با محیط تازه برایش سخت است. جو و راوی ابدا هیچ وجه مشترکی در یکدیگر نمی بینند تا اینکه ناگهان یک دشمن مشترک و یک هدف مشترک پیدا می نمایند: قلدر گنده کلاس و کنترل زندگی شان در طول یک هفته دیوانه وار.

در کتابفروشی ها برای من هم جا بگیر

برای من هم جا بگیر در فهرست نامزدی برای جوایز بسیاری از جمله دوروتی کانفیلد فیشر، جایزه کتاب کودک ویلیام الن وایت و جایزه کتاب بلوستم قرار گرفته است.

سارا ویکس (زاده 18 مارس 1955) نویسنده آمریکایی کتاب های بچه ها است که تا به امروز پیروز به کسب چندین جایزه ادبی شده است. او در سال 2007 برنده جایزه کتاب ربکا کودیل و جایزه کتاب بچه ها ویلیام آلن وایت شد.

گیتا واراداراجان متولد و بزرگ شده کشور هند است. واراداراجان در کنار مادربزرگ و پدربزرگش بزرگ شده است. او سال هاست که با بچه ها از سراسر جهان کار می نماید و معلم سال دوم است. رمان نوجوان برای من هم جا بگیر اولین اثر اوست که با همکاری سارا ویکس نوشته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم:

من از دوران مهد کودک می رفتم پیش خانم فراست. همین خانم فراست بود که فهمید اختلال شنوایی دارم. مامانم وقتی خبرش را شنید گریه کرد. بابایم فقط عصبانی شد. به نظر او اختلال شنوایی کلمه ای من درآوردی است. می گوید دکترها همواره از این کارها می نمایند تا پول وپله به هم بزنند. حالا خانم فراست می گوید: بشین جو، زود می یام پیشِت..

انتشارات پیدایش کتاب برای من هم جا بگیر نوشته سارا ویکس و گیتا واراداراجان را با ترجمه شوکا کریمی در 141 صفحه، شمارگان 500 نسخه و به بهای 105 هزار تومان منتشر و در بازار کتاب عرضه نموده است.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "در کتابفروشی ها برای من هم جا بگیر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در کتابفروشی ها برای من هم جا بگیر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید