سازمان ملل: 20 هزار مزدور خارجی در لیبی حضور دارد

به گزارش وبلاگ بام شهر، یک مقام سازمان ملل متحد چهارشنبه شب گفت، 20 هزار جنگجو و مزدور خارجی در لیبی حضور دارد.

سازمان ملل: 20 هزار مزدور خارجی در لیبی حضور دارد

به نقل از اسکای نیوز، استفانی ویلیماز کفیل نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور لیبی همچنین درباره بحران خطرناکی که در این کشور جنگ زده به دلیل تداوم ورود سلاح و نقض تحریم های تسلیحاتی انجام می گردد، هشدار داد و گفت: این یک نقض تکان دهنده حاکمیت لیبی و نقض آشکار تحریم تسلیحاتی است.

وی همچنین بعضی از دولت های خارجی را بدون اینکه به کشور مشخصی اشاره کند، به دلیل آنچه که او رفتار کاملا مصون از مجازات و تشدید درگیری ها در این کشور با حضور مزدوران و سلاح های جنگی خواند، مورد انتقاد قرارداد.

این مقام سازمان ملل متحد در امور لیبی نسبت به فروپاشی شبکه برق لیبی به دلیل فساد و سوء مدیریت در آینده نزدیک هشدار داد و گفت: لیبی به یک میلیارد دلار برای سرمایه گذاری زیربنایی شبکه برق خود نیازد و تنها 13 نیروگاه از مجموع 27 نیروگاه این کشور در حال حاضر کار می نمایند.

ویلیامز در سرانجام گفت: 1.3 میلیون نفر از بیش از 6.8 میلیون نفرشهروند لیبی چشم انتظارارسال یاری ها در ماه ژانویه هستند.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در دنیا و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات، عربستان، مصر، فرانسه، یونان و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می نمایند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، و بعضی کشورهای اروپای حامی دولت السراج هستند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین

به "سازمان ملل: 20 هزار مزدور خارجی در لیبی حضور دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: 20 هزار مزدور خارجی در لیبی حضور دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید