فیلم، نتایج حیرت آور یک آزمایش روی ژن ها: ساخت ابر انسان با یاری الکتریسیته!

به گزارش وبلاگ بام شهر، تحقیق جدیدی که به وسیله ETH Zürich در سوئیس انجام شده حکایت از آن دارد که دستگاه های پوشیدنی آینده و شاید حتی چند ایمپلنت و به کارگیری مهندسی ژنتیک بتواند به صورت مستقیم باعث بهبود سلامت افراد شوند.

فیلم، نتایج حیرت آور یک آزمایش روی ژن ها: ساخت ابر انسان با یاری الکتریسیته!

غزال زیاری: برنامه های ردیابی تناسب اندام به افراد یاری می نمایند تا با شمارش قدم ها و نظارت بر ضربان قلب، مراقب سلامت خود باشند و فرد را به سمت محقق کردن اهدافی در مسیر بهبود سلامت قلب سوق می دهند.

در فناوری تجربی طراحی شده به وسیله دانشمندان سوئیسی از پالس های کوچک الکتریسیته، برای تحریک فراوری انسولین در موش های آزمایشگاهی که به صورت ویژه از بافت های پانکراس انسانی بهره مند بودند، استفاده شده است. آنها این را یک رابط الکتروژنیک نامیدند که می توان از آن برای هدف قرار دادن و فعال کردن ژن های هدف بهره برد.

محققان در مقاله منتشر شده دراین باره نوشتند: دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی به سرعت در حال توسعه هستند و نقش پررنگ تری در کسب اطلاعات سلامت افراد به شکلی شخصی و برای مداخلات پزشکی دارند. البته این ابزارهای پوشیدنی هنوز نمی توانند به شکلی مستقیم برای درمان های مبتنی بر ژن برنامه ریزی نمایند. چرا که یک رابط مستقیم الکتروژنیک وجود ندارد و در اینجا ما یک حلقه گم شده را ارائه می کنیم.

تحریک بدن برای فراوری انسولین

مثلا تشویق فراوری انسولین در بدن، می تواند به صورت مستقیم به افراد مبتلا به دیابت یاری کند. در این مطالعه، سلول های لوزالمعده انسانی در موش های مبتلا به دیابت نوع یک کاشته شد و این سلول ها با استفاده از جریان مستقیم سوزن های طب سوزنی تحریک شدند.

این فناوری تحت عنوان فناوری تنظیم جریان مستقیم (DC) یا به شکل خلاصه DART شناخته می گردد و اعضای تیم تحقیقاتی گفته اند که در آن فناوری دیجیتال، ابزارهای ما و فناوری آنالوگ بیولوژیک بدن با هم ترکیب می شوند.

  • این سلاح باستانی شگفت انگیز از فضا آمده!/ عکس
  • جدیدترین نسل پرادو رونمایی شد/تویوتا، هواداران لندکروزر پرادو را سر ذوق نیاورد!/عکس

الکتریسیه سطحی غیرسمی از گونه های اکسیژن فعال یعنی مولکول های پرانرژی ای که (وقتی به درستی مدیریت شوند) را فراوری می نماید که می توانند روندی را شروع نمایند که سلول های مهندسی شده برای پاسخ به تغییر در شیمی را فعال می نماید. تغییر در نحوه تنظیم DNA سلول با بهم خوردن مولکول های اپ ژنتیکی روشن/ خاموش مولکول تنظیم می گردد و این به شکل بالقوه به انواع شرایط تحت تاثیر ژنتیک یاری می نماید.

ما با یک سری ژن های تعیین به جهان می آئیم و در شرایطی که این کد ژنتیکی تا حد زیادی در طول زندگی مان بدون تغییر باقی می ماند، اما نحوه عملکرد یا فعال شدن ژن ها ممکن است با افزایش سن تغییر نموده و عادت هایمان را تغییر دهد. DARTبه شکلی بالقوه می تواند ابزاری برای لغو بعضی از این تغییرات را فراهم کند.

محققان با اتکا به این روش پیروز شدند تا سطح قند خون در موش های دیابتی را برای بازگشت به محدوده طبیعی تشویق نمایند. قطعا هنوز مسیری طولانی پیش روست تا بتوان به ابزاری مثل Fitbit دست یافت که بتواند دیابت را مدیریت کند ولی این یک یافته هیجان انگیز به نظر می رسد.

خبرهای خوب درمورد این تکنولوژی

یکی از چالش های پیش رو این است که این رویکرد را در دستگاه های کوچک به کار گرفت. خبر خوب این است که DART به انرژی و نیروی بسیار کمی احتیاج دارد و سه باتری AA برای کارکرد آن به مدت پنج سال کافی خواهد بود.

اعضای تیم تحقیقاتی اطمینان دارند که این تکنولوژی قابل رشد و توسعه است تا بتوان از آن برای کارهایی فراتر از فراوری انسولین در بدن استفاده کرد. در سال های آینده، ابزارهای پوشیدنی سلامت، کارهایی به مراتب فراتر از ارائه گزارش های آماری برای ما انجام خواهند داد. اعضای تیم دراین باره نوشته اند: ما بر این باور هستیم که این تکنولوژی، دستگاه های الکترونیکی پوشیدنی را قادر می سازد تا مستقیما مداخلات متابولیکی بدن را برنامه ریزی نمایند.

منبع: sciencealert

5858

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم، نتایج حیرت آور یک آزمایش روی ژن ها: ساخت ابر انسان با یاری الکتریسیته!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم، نتایج حیرت آور یک آزمایش روی ژن ها: ساخت ابر انسان با یاری الکتریسیته!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید