قهرمان کشتی آسیا: با حضور مجید ترکان در تیم ملی پیشرفتی دیده نشد

به گزارش وبلاگ بام شهر، به اعتقاد هادی حبیبی با حضور مجید ترکان به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، پیشرفتی در عملکرد نوجوانان دیده نشد.

قهرمان کشتی آسیا: با حضور مجید ترکان در تیم ملی پیشرفتی دیده نشد

هادی حبیبی، عنواندار کشتی آسیا گفت: شاید کسب نتیجه در رده سنی نوجوانان چندان مهم نباشد، اما به علت این که پشتوانه سازی برای رده های بالاتر تقریباً از این رده سنی شروع می گردد در نتیجه عملکرد فنی بسیار مهم است موضوعی که توقع داشتیم با تغییر کادر فنی و جابجایی مجید ترکان با محمد طلایی بوجود آید، اما پیشرفتی دیده نشد.

رقابت های کشتی آزاد نوجوانان قهرمانی سال 2022 دنیا در شهر رُم ایتالیا درحالی با راهنمایی مجید ترکان به سرانجام رسید که تیم ایران با یک مدال طلا، 2 نقره و 2 برنز همانند رقابت های دنیای سال گذشته و البته این بار در غیاب روس ها بار دیگر چهارم شد. تیم کشتی آزاد نوجوانان ایران در رقابت های دنیای سال 2021 با حضور روس ها به 3 مدال طلا، یک برنز، 2 عنوان پنجمی و جایگاه چهارمی رسید.

سرپرست و مربی سابق تیم ملی با اشاره به سر وزن نرسیدن 2 آزادکار در مسابقات قهرمانی آسیا که آن را فاجعه توصیف کرد، گفت: کار در رده سنی پایه بسیار مهم است چرا که آینده کشتی کشور دست نوجوانان است، اما سال جاری با حضور مجید ترکان که همیشه پس از ناکامی ها در سایه بوده نه به لحاظ فنی و نه نتیجه پیشرفت قابل توجهی که نداشتیم هیچ، شاید بتوان گفت با پَسرفت نیز روبرو شدیم.

رئیس اسبق انستیتو کشتی ایران گفت: وظیفه ما در رده پایه آموزش مسائل اخلاقی، تکنیک، تاکتیک و ساختن کشتی گیر است تا در سال های آینده و المپیک 2028 نفرات مدعی خوبی در بزرگسالان داشته باشیم، در نتیجه باید با آسیب شانسی و برنامه ریزی مدون و البته کادرفنی مجرب در رده سنی نوجوانان از هم اکنون به فکر آینده باشیم اتفاقی که هندی ها در این سال ها با جدیدت آن را دنبال می نمایند و عملکرد مطلوب آن ها در رقابت های دنیای گواه این موضوع است.

وبلاگ بام شهر ورزشی کشتی و رزمی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "قهرمان کشتی آسیا: با حضور مجید ترکان در تیم ملی پیشرفتی دیده نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان کشتی آسیا: با حضور مجید ترکان در تیم ملی پیشرفتی دیده نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید