مدیریت دولتی کیش ایر را به خاک سیاه نشاند ، 12 هواپیما تبدیل شد به 2 هواپیما!

به گزارش وبلاگ بام شهر، حسین قربانزاده؛ رئیس سازمان خصوصی سازی در یادداشتی با عنوان کیش ایر و پروژه خصوصی هراسی! نوشت: در نشست خبری ششم شهریورماه، بنده نام 20شرکت در فهرست واگذاری را اعلام کردم که ازجمله آنها شرکت هواپیمایی کیش ایر بود که این اطلاع رسانی حاشیه هایی را در فضای مجازی در پی داشت.

مدیریت دولتی کیش ایر را به خاک سیاه نشاند ، 12 هواپیما تبدیل شد به 2 هواپیما!

ممکن است بعضی از این جنجال ها و سروصداها به علت به خطر افتادن منافع باشد، اما من حقیقتا عمده آنها را از زاویه دلسوزی ارزیابی می کنم و معتقدم باید برای کسانی که سؤال و شبهه دارند تبیین کرد که چه اتفاقی دارد می افتد.

ابتدا این نکته را صرف نظر از موضوع کیش ایر عرض کنم که متأسفانه پروژه خصوصی هراسی در فضای مجازی، بعضی رسانه ها و حتی بعضی برنامه های رسانه ملی با قدرت ادامه دارد و با تعمیم دادن چند واگذاری به کل واگذاری های 2 دهه گذشته و بعلاوه عیب یابی اشتباه از همان واگذاری ها درصدد مسدودسازی راستا خصوصی سازی و توقف سیاست های اصل44 هستند.

این پروژه ذی نفعانی دارد که در صدر این فهرست، مقاومت بعضی شرکت های مادر تخصصی، وزارتخانه های ذیربط و مدیران دولتی فعلی شرکت های در فهرست واگذاری قرار دارند که به پنهانی ترین و پیچیده ترین شکل ممکن کوشش می نمایند، راستا واگذاری ها را مخرب و بیراهه جلوه دهند.

روشن است که بعضی واگذاری ها پیروز بوده و بعضی ناپیروز اما نکته قابل توجه اینکه در قریب به اتفاق شکست ها دولت عامل اصلی بوده یا به علت کیفیت سیاستگذاری مالی، یا به علت مداخله مضر و عدم حمایت و نظارت هوشمند، البته واگذاری های پیروزی هم داریم که در نمایشگاه عرضه شد که اتفاقا یکی از آنها در همین صنعت ایرلاین است. شرکت ایران ایرتور با زیان انباشته و شرایط اسفبار به بخش خصوصی واگذار شد و اکنون در شرایط سودآوری و بهره وری بهتر واقع شده است و تعداد هواپیماهایش چند برابر شده است. در کنار آن ما شرکت هواپیمایی ایران ایر (هما) را هم داریم با 6هزار و700میلیارد زیان انباشته! در سال گذشته و این هم که شرایط کیش ایر!

بله. شیوه واگذاری بعضی شرکت ها در دوره های گذشته اشتباه بوده و بعضی شرکت ها به سرنوشت نامطلوبی رسیده اند، اما هیچ گاه به خاطر سقوط یک یا چند هواپیما، پرواز را تعطیل نمی نمایند! عیب یابی می نمایند و پیشگیری!

شرکتی که 12هواپیما داشته الان 2 هواپیما دارد، مدیریت دولتی این شرکت را به خاک سیاه نشانده است؛ پس آنچه را که در صورت واگذاری نادرست بعضی هشدار می دهند همین الان با مدیریت دولتی رخ داده است و همچنان با زیان انباشته، سربار دولت است.

متن کامل یادداشت را بخوانید: کیش ایر و پروژه خصوصی هراسی!

چندی پیش رضا رشیدپور در ویدیویی از شرایط خصوصی سازی در کیش ایر انتقاد نموده بود:

و البته اکانت کیش ایر در توییتر هم بی کار نماند و پاسخ تندی به انتقاد رضا رشیدپور منتشر کرد: سلبریتی باج بگیر!

منبع: همشهری آنلاین

به "مدیریت دولتی کیش ایر را به خاک سیاه نشاند ، 12 هواپیما تبدیل شد به 2 هواپیما!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت دولتی کیش ایر را به خاک سیاه نشاند ، 12 هواپیما تبدیل شد به 2 هواپیما!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید