توسعه صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در دستور کار رایزنان بازرگانی قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ بام شهر، رایزن بازرگانی ایران در شانگهای چین با بیان اینکه توسعه صادرات در دستور کار رایزنان بازرگانی واقع شده است، گفت: بیشترین کالاهای صادراتی کشورمان به چین کالاهای خام است درحالی که باید از صادرات کالاهای خام به سمت کالاهای با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم.

توسعه صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در دستور کار رایزنان بازرگانی قرار گرفته است

به گزارش وبلاگ بام شهر از اصفهان، علی دهقانی در نشست فعالان مالی استان اصفهان با رایزنان بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در کشورهای هدف (عراق، چین، تونس، قزاقستان، اندونزی، ویتنام و ونزوئلا) در سالن همایش های اتاق بازرگانی اصفهان گفت: رایزنان بازرگانی با هدف کمک به تجار و بازرگانان به ویژه در بخش خصوصی شکل گرفته و سیاست آن فعالیت مستمر و ایجاد بازارهای جدید برای بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه در حقیقت کارمندان دولت در خدمت بخش خصوصی هستند، اضافه کرد: کمک به توسعه صادرات به ویژه کالاهای با ارزش اضافه کرده بالا از دیگر برنامه های رایزنان بازرگانی کشورمان است.

رایزن بازرگانی ایران در شانگهای چین با بیان اینکه ایران به دلیل وسعت کشور چین 2 رایزن بازرگانی در این کشور دارد، اعلام نمود: یک رایزن در حوزه شانگهای و شرق چین و یک رایزن نیز در پکن مستقر است.

دهقانی با اشاره به اینکه چین بزرگ ترین صادرکننده کالا به کشورمان است، اعلام نمود: چین بیشترین مبادلات تجاری را با کشورمان دارد و از لحاظ سیاسی نیز 2کشور تعاملات خوبی با یکدیگر دارند، حجم تجارت ما در سال گذشته کمتر از 50 میلیارد دلار بوده است.

وی گفت: به همین دلیل کالاهای لوکس و با ارزش اضافه کرده بالا برای صادرات به این چین جای فعالیت بسیار دارد.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین با بیان اینکه شانگهای به تابلوی کشور چین معروف است، اضافه کرد: در این شهر زیرساخت های تجارتمان فعال و آماده است، بعد از توکیو بزرگ ترین فرودگاه را دارد و برای جابجایی بار و مسافر با کشورمان هیچ مسئله ای نداشته و بزرگ ترین بندر جهان از لحاظ کانتینری نیز متعلق به این شهر است.

وی شرح داد: بیشترین دانشگاه های کشور چین در شانگهای مستقر هستند و این شهر فرهنگی ترین شهر چین نیز به شمار می رود، بزرگ ترین شرکت های بین المللی و چندملیتی در این شهر مستقر هستند.

دهقانی با بیان اینکه سرمایه گذاری یکی از ویژگی های شهر شانگهای است، اعلام نمود: 159 کشور جهان در این شهر سرمایه گذاری کرده اند و چین نیز برنامه برای سرمایه گذاری در بیشتر شهرهای جهان را دارد، بنابراین باید از این فرصت به خوبی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه بزرگ ترین نمایشگاه های آسیا در شانگهای وجود دارد، اعلام نمود: یکی از فعالیت هایی که رایزنان بازرگانی می توانند انجام دهند حضور هیئت های تجاری و بازرگانان کشورمان در نمایشگاه های بین المللی این کشور است.

رایزن بازرگانی جمهوری اسلامی ایران در شانگهای چین با بیان اینکه بیشترین کالاهای صادراتی کشورمان به چین کالاهای خام است، گفت: باید از صادرات کالاهای خام به سمت صادرات کالاهای با ارزش اضافه کرده بالا حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه اصفهان در حوزه توریست پذیری جایگاه ویژه ای دارد، اضافه کرد: در یک هفته تعطیلی چین بالغ بر یک میلیون و 200 هزار نفر از مردم چین به کشورهای مختلف سفر کردند، بنابراین کشورمان به دلیل سابقه فرهنگی و تاریخی طولانی خود می تواند توریست های این کشور را جذب کند.

تولیدکنندگان ایرانی محصولات خود را در نمایشگاه های بین المللی تونس عرضه کنند

مجید قربانی رایزنی بازرگانی ایران در کشور تونس در این نشست گفت: کشور تونس دارای ثبات نسبی و دومین کشور توسعه یافته بعد از آفریقایی جنوبی در منطقه آفریقا محسوب می شود.

وی اضافه کرد: نمایشگاه های تجاری و بین المللی این کشور می تواند فرصت مناسبی برای حضور بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی باشد به طوری که این تولیدکنندگان می توانند محصولات خود را با حق فروش در این نمایشگاه ها عرصه کنند و از این طریق محصول خود را آزمایش می کنند.

قربانی با اشاره به وجود ردیف های تعرفه توجیهی بین ایران و تونس گفت: این کشور دارای 2 منطقه آزاد تجاری است و تولیدکنندگان ایرانی می توانند کالاهای خود را به بازار 800 میلیونی آفریقای سیاه و سفید عرضه کنند.

وی اعلام نمود: تونس با 50کشور دیگر تعرفه صفر دارد و اتباع خارجی می توانند در این کشور کارت بازرگانی دریافت کنند، از طرفی این کشور بهشت بانکداران خارجی است و بانک های مشترک بین این کشور و سایر کشورها بسیار زیاد است.

رایزن بازرگانی ایران در کشور تونس شرح داد: موضوع کارگزاری بین ایران و تونس و مراودات مالی در حال پیگیری است و مقامات 2 کشور یا ایجاد شعبه مشترک در تونس به دنبال رفع دغدغه مبادلات مالی بازرگانان هستند.

منبع: تسنیم

به "توسعه صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در دستور کار رایزنان بازرگانی قرار گرفته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه صادرات کالاهای با ارزش افزوده بالا در دستور کار رایزنان بازرگانی قرار گرفته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید