وزارت صمت منتقد جدی شورای رقابت قیمت گذاری خودرو است
به گزارش وبلاگ بام شهر، عضو کمسیوین مالی مجلس معتقد است که وزارت صمت از ابتدای حضور خود در دولت تازه به عنوان منتقد جریان و همراه با خودروسازان رفتار نموده است.

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ بام شهر به نقل از روابط عمومی برنامه فرامتن؛ محمد طغیانی عضو کمسیوین اقتصادی مجلس در رابطه با حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو مهمان برنامه فرامتن شبکه افق بود و گفت: به موجب سیاست کلی قانون اساسی موضوع قیمت گذاری خودرو های پرتیراژ به علت انحصاری بودن قیمت آن بر عهده شورای رقابت بوده است و با روش بررسی هزینه فراوری، قیمت گذاری خودرو های پرتیراژ انجام می شد، اما همیشه این روش مورد انتقاد خودروسازان بوده است.
وی افزود: خودرو سازان معتقدند با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های فراوری، نقدینگی و تسهیلات خودروسازی که به آن ها وابسته هستند، لحاظ نمی گردد و یا پایین تر از آن هزینه هایی است که به خودرو سازان تحمیل می گردد و خودرو ها با زیان بالا به بازار عرضه می گردد.
طغیانی افزود: وزارت صمت از ابتدای حضور خود در دولت نو به عنوان منتقد جریان و همراه با خودروسازان رفتار نموده و حتی فرآیند قرعه کشی را هم مورد نقد جدی خود داشته است.
عضو کمسیوین اقتصادی مجلس در رابطه با تصمیمات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس از دوره دهم اساساً طرحی را به شکل اصلاح قیمت گذاری خودرو مد نظر داشت تا تغییراتی در ساماندهی بازار خودرو انجام گردد و در این طرح غیر از اینکه بحث فراوری قطعات و فراوری خودرو های داخلی در کلاس های مختلف بود، موضوع واردات خودرو های خارجی برای تأمین احتیاج بازار بویژه رهبری قیمت بازار را نیز در بر داشت.
وی در مورد قانونی یا غیرقانونی بودن حذف شورای رقابت از قیمت گذاری خودرو شرح داد: شورای رقابت براساس قانون مشخص شده است و مجلس معتقد است که روش قیمت گذاری بر اساس هزینه تمام شده روش کامل و مطلوبی نیست و از روش های دیگری نیز باید استفاده گردد.
طغیانی در خاتمه خاطر نشان کرد: معتقدم که تنها حوزه ای که می تواند موضوع قیمت گذاری خودرو در بازار را مدیریت کند شورای رقابت است.
منبع: خبرگزاری دانشجو