چطور تنبل های کلاس، پیروز ترین آدم ها می شوند؟

به گزارش وبلاگ بام شهر، چطور بعد از تحصیلات، جیبمان خالی نباشد؟

بیشتر افراد فکر می نمایند با ورود به دانشگاه و کسب نمرات عالی، بدون کوچکترین مسئله ای برترین شغل و عایدی را بدست خواهند آورد ولی واقعیت چیز دیگریست. درسته که مدرک برای فعالیت در شغل مورد نظرتان اهمیت دارد ولی نمره های بالا در برابر کسانی که دانش و توانایی در مهارت خاصی را دارند، حرفی برای گفتن ندارد. پس این را باید بدانیم رفتن به دانشگاه ما را پولدار نمی کند، تنها از شما شخصی تحصیل نموده می سازد. برترین راهکار این است که هدفتان را از نمره آوردن به یادگیری آن مهارت تغییر دهید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چطور تنبل های کلاس، پیروز ترین آدم ها می شوند؟

1. آنها زودتر از بقیه می فهمند از زندگی چه می خواهند

معدل پایین ها زمان زیادی را در کلاس های غیرضروری که ما در آنها برایشان غیبت نمی کنیم، نمی گذارند.

اگر می خواهید کارشناس فنی شوید، قطعا احتیاجی نیست چندین مقاله با موضوع چگونه تابستان خود را سپری کردید؟ بنویسید یا غزل های حافظ را از بر کنید.

آدم های پیروز بیشتر تمرکزشان را روی درس های عملی می گذارند و موضوعاتی را انتخاب می نمایند که برای شغل آینده شان مفید باشد. مخترع و کارآفرین معروف جهان، استیو جابز دانشگاه را تمام نکرد ولی به یک چهره پیروز در تکنولوژی تبدیل شد، فقط به خاطر اینکه روی کاری که دوست داشت وقت می گذاشت. او در سخنرانی معروفش برای دانش آموختگان دانشگاه استنفورد گفت: تنها راه پیروزیت این است که به کارتان علاقمند باشید. به جستجو ادامه دهید و ناامید نشوید. وقتی علاقه قلبی تان را پیدا کنید، خودتان خواهید دانست که آن را یافته اید.

2. تجربه های دستِ اول به دست می آورند

بیشتر معدل پایین ها زودتر از همکلاسی هایشان آغاز به کار می نمایند. چون باید پول در بیاورند، بیشتر در کلاس هایشان غیبت می نمایند و نمره هایشان پایین می آید. در عوض تجربه هایی به دست می آورند که بیشترِ شاگرداول ها از آنها بی نصیب می مانند و همه می دانند که استخدام شدن بدون تجربه، چقدر سخت است.

3. ارتباط برقرار می نمایند

وقتی که شاگرداول ها حسابی به موضوعات غیرضروری چسبیده اند، معدل پایین ها کتاب های مفید می خوانند و هر روز با کلی آدم نو آشنا می شوند. در زندگی واقعی، شناختن آدم های قدرتمند می تواند به مقدار توانایی ارتباط برقرار کردن، برای شغل شما مهم باشد.

4. می دانند چطور از زندگی لذت ببرند

آنها وقتی در دوران دانشگاه مهمانی می فرایند و حتی صبح ها خواب آلود سرکلاس حاضر می شوند، اما از زندگی لذت می برند. وقتی آغاز به کار می نمایند هم همین جور هستند. خیلی صاف و ساده اگر بگوییم، قضیه به این صورت است که آدم های شاد از آدم های ناشاد پیروز تر هستند. آنها به این خاطر که بودن در کنارشان لذت بخش تر است، در کارهای گروهی نقشی فعال دارند و به همه گروه انرژی می دهند. اینها ویژگی هایی هستند که هر رئیسی به دنبالش است. آدم های منفی باف و پراسترس و بداخلاق هرچقدر هم باهوش باشند، برترین گزینه برای استخدام نیستند.

5. ساده ترین راه چاره ها را پیدا می نمایند

متخصص کامپیوتر معروف، بیل گیتس یکی از پیروز ترین آدم های جهانست که نمی تواند پُز نمره های دانشگاهش را بدهد. با وجودِ این، او توانست با ساختن مایکروسافت به پیروزیت دست پیدا کند. بیل گیتس هیچ وقت به معدل و نمره اهمیت نمی دهد و می گوید فقط خلاقانه فکر کنید. یکی از معروف ترین گفته هایش این است که من همواره آدم های تنبل را برای کارهای سخت انتخاب می کنم. چون آنها یک راه ساده برای انجام کارهای سخت پیدا می نمایند.

6. دنبال آرزوهایشان می فرایند

خیلی از آدم های پیروز عاشق کارشان هستند. وقتی وارد دانشگاه می شوید هنوز خیلی جوان هستید و ممکن است ندانید دقیقا به چه چیزهایی احتیاج دارید.

به همین دلیل باید بدانید که مجبور نیستید انتخاب 18 سالگیتان، یا بدتر انتخاب پدر و مادرتان را دنبال کنید. الیزابت هولمز یکی از زنان میلیاردر جهان، نمونه خوبی است. او پزشکی را متحول کرد. الیزابت از استنفورد، یکی از معتبرترین دانشگاه های جهان بیرون آمد تا دنبال رویاییش برود. یکی دیگر از برترین نمونه ها ریچارد برانسون معروف و عاشق خوش گذرانی است. او در سن 15 سالگی ترک تحصیل کرد و حالا شرکت بزرگ ویرجین را مدیریت می نماید.

منبع: الی گشت

به "چطور تنبل های کلاس، پیروز ترین آدم ها می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور تنبل های کلاس، پیروز ترین آدم ها می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید