26 کاربرد عجیب شامپو بچه از روشن کردن مو تا درمان و نظافت

به گزارش وبلاگ بام شهر، کاربردهای شامپو بچه در خانه داری و نظافت چیست؟ طبیعتا شامپو بچه، همان طور که از اسمش پیداست برای شستن موی بچه ها فرموله شده است و معمولا شامپوهای بچه چشم را نمی سوزانند و فرمولاسیون ملایمی دارند. اما این تنها مورد استفاده شامپو بچه نیست. از این شامپو می توان استفاده های زیادی برای تمیز کردن صورت و حتی برای نظافت منزل و لباس ها استفاده کرد. در این مقاله از سرویس در به آنالیز کاربردهای شامپو بچه به عنوان یک شوینده همه کاره می پردازیم.

26 کاربرد عجیب شامپو بچه از روشن کردن مو تا درمان و نظافت

کاربردهای شامپو بچه

شامپو بچه برای بزرگسالان هم کاربردهای زیادی دارد و می توان در موارد مختلفی از آن برای نظافت و شست وشو استفاده کرد. برای خرید از برندهای معتبر بازار می توانید از فروش اینترنتی، حضوری و تلفنی فروشگاه های زنجیره ای بهره ببرید و شامپو بچه دخترانه و پسرانه خود را سفارش دهید یا تهیه کنید.

1- شست و شوی صورت

اگر شامپو بچه برای پوست سر کودک شما به مقدار کافی ملایم است، پس به مقدار کافی برای پوست صورت شما هم ملایم خواهد بود. متخصصان پوست اغلب توصیه می نمایند که افراد مبتلا به اگزما (درماتیت سبورئیک) هر روز از شامپو بچه برای شست وشوی صورت خود استفاده نمایند.

2- برداشتن راحت چسب زخم

معمولا برداشتن چسب زخم و جدا کردن آن از پوست، بعضی مواقع کار چندان آسانی نیست، مخصوصا اگر جنس چسب، پارچه ای باشد یا از چسب های مخصوص بانداژ استفاده نموده اید. این چسب ها موقع جدا شدن، پوست را با خود می کشند و حتی جای چسب هم روی پوست بدن می ماند.

یکی از کاربردهای شامپو بچه برای برداشتن چسب زخم است. می توانید چند قطره از شامپو بچه را روی چسب بریزید و آن را بمالید تا چسب روی پوستتان جمع گردد. حتی از این شامپو برای از بین بردن اثر کرم یا پماد به جامانده زیر چسب می توان استفاده کرد.

3-شست و شوی پلک و چشم

التهاب های جزئی چشم یک مشکل عادی و رایج برای چشم ها است. در بعضی موارد هم اختلال چشمی بلفاریت که اغلب به وسیله باکتری ایجاد می گردد، می تواند باعث ایجاد سوزش، خارش، قرمزی و پوسته پوسته شدن پلک ها می گردد.

یکی از کاربردهای شامپو بچه، استفاده از آن به عنوان شوینده برای تمیز کردن چشم است. آب و شامپو را با هم مخلوط کنید و با آن پلک ها و چشمتان را بشویید.

4- پاک کردن سینوس ها

برای کسانی که به مبتلا هستند، شامپو بچه به عنوان یک شوینده عالی برای پاک کردن و شفافیت سینوس است. تمیز کردن مخاط ها از سینوس ها می تواند خر و پف را کاهش دهد و از بروز سردردهای ناشی از سینوزیت جلوگیری کند.

برای این کار یک قطره شامپو بچه را با 1/2 قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب بریزید و هم بزنید. از این محلول برای شست وشوی سینوس ها می توانید بهره ببرید.

5- درخشان کردن جواهرات

معمولا جواهرات و سنگ ها بعد از مدتی درخشندگی خود را از دست می دهند و کثیف می شوند. برای کافی است یک قطره شامپو بچه را در مقداری آب حل کنید و طلا و جواهراتتان را در آن بیندازید تا چربی و جرم ها از روی آنها پاک گردد.

می توانید از یک مسواک نرم برای پاک کردن سطوح جواهرات یاری بگیرید. بعد از شست وشو با شامپو بچه، جواهرات را خشک کنید تا لکه آب روی آنها باقی نماند.

برای خرید می توانید به صورت اینترنتی، حضوری یا تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای با تخفیفات همیشگی اقدام کنید.

6- شست و شوی سطوح با شامپو بچه

یکی دیگر از کاربردهای شامپو بچه، است. اگر می خواهید هنگام تمیز کردن خانه، استفاده از مواد شیمیایی قوی را کاهش دهید، از شامپو بچه بهره ببرید. بسیاری از شرکت های کف سازی و نظافت، استفاده از شامپو بچه را به عنوان گزینه ای برای تمیز کردن کف خانه توصیه می نمایند.

مخلوطی از 1 تا 2 قاشق غذاخوری شامپو بچه را در یک گالن آب حل نموده و با این محلول روغن و چربی های روی سطوح را پاک کنید.

7- تمیز کردن مبلمان و کیف و کفش چرمی

پاک نماینده های چرم به صورت متنوعی در بازار وجود دارند که برای تمیز کردن مبلمان، کیف و کفش چرم استفاده می شوند. اما در بسیاری مواقع، احتیاج چندانی به خرید آنها احساس نمی گردد. کافی است یک قطره شامپو بچه را با آب گرم مخلوط کنید با یک پارچه مرطوب روی چرم بمالید. سپس چرم را خشک کنید.

برای خرید می توانید از امکان فروش اینترنتی، حضوری و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بهره ببرید.

بیشتر بخوانید: برترین روش های تمیز کردن کفش چرم، جیر و …

8- کاربردهای شامپو بچه برای کاپشن چرم

فرقی نمی نماید کاپشن چرمی زنانه را بخواهید برق بیندازید یا کاپشن چرمی مردانه. همان طور که مخلوط آب و شامپو بچه مبل چرم را تمیز می نماید، می تواند برای تمیز کردن آلودگی های روی کاپشن چرم هم مفید باشد. با یک پارچه نرم و مرطوب و محلول آب و شامپو بچه، روی کاپشن بمالید و بعد آن را با یک پارچه تمیز و خشک دیگر، خشک کنید.

9- شست و شوی لباس ها با شامپو بچه

برای از بین بردن آلودگی های لباس یا جوراب ها، شامپو بچه یک گزینه فوق العاده است. برای شست و شوی لباس ها با دست، مخصوصا لباس هایی که بافت نرم و ابریشمی دارند یا لباس های ترمه و حریر هم می توانید از شامپو بچه به جای پودر لباسشویی بهره ببرید.

ضمناً برای خرید از فروشگاه های زنجیره ای می توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری آن را سفارش داده و تهیه کنید.

10- شست و شوی لباس های پشمی

لباس های پشمی اغلب بافت پیچیده و ضخیمی دارند و مخصوصا با ماشین لباسشویی ممکن است بافت آنها را شل و وارفته کند. اگر از حالت شست وشوی لباس های بافتنی و پشمی ماشین لباسشویی برای شستن این لباس ها بهره ببرید، با خیال راحت تری می توانید لباس هایتان را در ماشین بیندازید.

اما برای شوینده می توانید از شامپو بچه هم به عنوان یک شوینده مناسب که به لباس های پشمی آسیب نمی رساند، بهره ببرید. از شامپو بچه برای شستشوی دستی لباس های پشمی بهره ببرید.

11- باز کردن زیپ لباس و شلوار

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام باز و بسته کردن زیپ لباس یا شلوار، زیپ ها گیر نمایند و بالا و پایین نروند. در این مواقع می توانید یک قطره از شامپوی بچه را روی زیپ بریزید و بمالید، سپس به آرامی زیپ را باز یا بسته کنید. شامپو بچه به نرم شدن زیپ یاری می نماید.

12- شست و شوی حیوانات خانگی

یکی دیگر از کاربردهای شامپو بچه، شستن حیوانات خانگی مثل سگ یا گربه است. اگر شامپو برای بچه به مقدار کافی ملایم است، برای دوست چهارپای شما هم مناسب خواهد بود. بنابراین به جای خرید شامپوهای مخصوص حیوانات خانگی می توانید از شامپو بچه برای شستن آنها بهره ببرید.

13- پاک کردن پنجره ها

یک قاشق غذاخوری شامپو بچه را با کمی آب در یک کاسه ترکیب کنید و آن را در یک بطری اسپری بریزید. از این ترکیب برای پاک کردن پنجره ها به جای شیشه شوی بهره ببرید.

14- تفریح برای بچه ها

برای اینکه بچه ها را به حمام رفتن مشتاق کنید، یک وان را پر از آب کنید و یک قطره رنگ خوراکی، کمی نشاسته ذرت و چند قطره شامپو بچه را در وان حمام بریزید. این کار باعث می گردد کودکتان همزمان با حمام کردن، حسابی با رنگ و کف روی آن سرگرم گردد و به راحتی بتوانید او را بشویید.

15- تمیز کردن اجاق گاز

فرمولاسیون شامپو بچه طوری تنظیم شده است که توانایی این را دارد که چربی های اجاق گازتان را هم تمیز کند. برای از بین بردن این چربی ها کمی جوش شیرین را با شامپو بچه ترکیب کنید و با آن گاز را تمیز کنید.

می توانید را به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری از مجموعه فروشگاه های بخرید.

16- پاک کردن آرایش صورت و چشم با شامپو بچه

با استفاده از شامپو بچه به راحتی می توانید آرایش صورت (ریمل، پنکیک، کانسیلر و …) را به طور کامل از روی پوست پاک کنید.

17- برق انداختن و تمیز کردن شیرآلات

برای تمیز و درخشان شدن شیرآلات وقتی زمان کافی ندارید می توانید از کاربردهای شامپو بچه یاری بگیرید. می توانید با کمی شامپوی حل شده در آب، شیرآلات خود را برق بیندازید و جلا دهید.

18- شستن برس های آرایشی

برس های آرایشی کثیف می توانند به محل رشد باکتری ها تبدیل شوند. در نتیجه استفاده از آنها می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه های پوستی گردد و به صورتتان آسیب برساند. بعلاوه برس های آرایشی کثیف می تواند باعث بروز عفونت قارچی گردد.

برای ایمن نگه داشتن پوست از آلودگی ها، برس های خود را هر یک هفته یا 10 روز یکبار با مخلوطی از آب و شامپوی ملایم بشویید و آبکشی کنید. فقط نوک برس ها را بشویید و رطوبت اضافی را با فشار دادن برس، از بین ببرید و اجازه دهید برس ها خشک شوند.

19- تمیز کردن فرش

البته اگر را بلد باشید، کاربردهای شامپو فرش هم یکی و دو تا نیست اما همواره احتیاجی نیست که از شوینده های قوی مثل شامپو فرش برای تمیز کردن فرش های خود بهره ببرید. می توانید برای تمیز کردن لکه های روی فرش ها از شامپو بچه بهره ببرید.

برای خرید می توانید به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری از فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

20- تمیز کردن برگ گیاهان

گیاهان هم باید با روزنه هایی که روی برگ هایشان وجود دارد، نفس بکشند. بنابراین برگ گیاهان خانگی باید همواره تمیز باشد. برای تمیز کردن برگ گیاهان در یک ظرف آب، چند قطره شامپو بچه بریزید. پارچه ای را با آن خیس کنید، آن را بچلانید تا آب اضافی آن گرفته گردد. سپس با این پارچه، خاک و غبار برگ ها را از بین ببرید.

21- لکه های دیوار را پاک کنید

اگر دیوارتان رنگ روغنی دارد یا از کاغذ دیواری استفاده نموده اید و به مرور کثیف یا چرک شده است، برای، شامپو بچه را در یک سطل با آب گرم رقیق نموده و از آن برای تمیز کردن دیوارهای کثیف بهره ببرید.

برای پاک کردن لکه های به جامانده اسپری حشره کش روی دیوار که برای از بین بردن حشرات استفاده نموده اید یا حتی برای پاک کردن نقاشی بچه ها از روی دیوار، کمی شامپو روی اسفنج بریزید و دیوار را با آن تمیز کنید. سپس روی دیوار یک پارچه نمدار بکشید تا کف ها از بین بروند.

22- شستن ماشین با شامپو بچه

برای تمیز کردن و برق انداختن ماشین، شامپو بچه را با جوش شیرین مخلوط نموده و ماشین را بشویید. بعلاوه می توانید یک چهارم فنجان شامپو را در یک سطل آب بریزید و با یک اسفنج بدنه خودرو را با آن تمیز کنید. برای پاک کردن لکه های سیاه هم می توانید مستقیما یک قطره شامپو بچه را روی اسفنج بریزید و آن را پاک کنید.

23- برطرف خشکی پاها با شامپو بچه

خشکی و ترک پا، یکی از معضلات برای بسیاری افراد است. اما یکی از کاربردهای شامپو بچه، است. کافی است قبل از خواب کمی شامپو روی پاهایتان بمالید و یک جفت جوراب نخی سبک بپوشید. با این کار، صبح پاهایتان نرم و لطیف می گردد.

24- شستن رنگ اضافی مو ها و روشن کردن رنگ مو

برای از بین بردن رنگ اضافی روی موها، بعد از رنگ کردن مو، کمی جوش شیرین به شامپو بچه اضافه کنید و با آن، موهای خود را ماساژ دهید. سپس مویتان را بشویید تا رنگ اضافی آن پاک گردد. استفاده از این شیوه و شستن موها 2 تا 3 بار با شامپو بچه، بهتر از استفاده از روشن نماینده رنگ مو است.

25- استفاده از شامپو بچه به عنوان کف ریش

اگر فراموش کردید که کف ریش خود را در سفر همراهتان ببرید، از شامپو بچه، به عنوان برترین جایگزین بهره ببرید. در این صورت دیگر احتیاجی به استفاده از صابون برای تراشیدن ریش تان نیست.

26- تمیز کردن شانه یا برس مو

شانه یا برس مو بعد از مدتی ممکن است کثیف گردد. با استفاده از شامپو بچه می توانید برس و شانه موی خود را تمیز کنید. یک لیوان را با آب گرم پر کنید و کمی از شامپو را به آن اضافه کنید. شانه یا برس خود را در لیوان بگذارید تا چند دقیقه در آنجا خیس بخورد و سپس آن را با یک حوله خشک کنید. شامپو باعث تمیز شدن کامل برس یا شانه می گردد.

سوالات متداول

آیا شامپو بچه برای شستن پوست خوبه؟

افرادی که پوست حساسی دارند مانند بچه ها نباید از محصولات حاوی مواد تحریک نماینده مثل پارابن، عطر، اسانس و سولفات استفاده نمایند. شامپوهای بچه معمولا هیچ گونه ماده اولیه حساسیت زا، عطر یا مواد ضد عفونی و پاک نماینده ای را که باعث خارش یا حساسیت شوند، ندارند. پس زمانی که با پوست شما در تماس باشند می توانند آن را بدون ایجاد هیچ عارضه ای تمیز نمایند.

شامپو بچه برای برطرف موخوره مفید است؟

موخوره معمولا به خاطر خشکی ساقه مو ایجاد می گردد و هم در بزرگسالان و در بعضی موارد در بچه ها هم به چشم می خورد. اگر کودکتان زیر 2 سال سن دارد و دچار موخوره است، حتما به پزشک مراجعه کنید و اگر بزرگسال هستید از و شامپوهایی بهره ببرید که چربی موهایتان را کم ننمایند و به خشکی بیشتر مو دامن نزنند.

منبع: thehealthy

منبع: افق کوروش

به "26 کاربرد عجیب شامپو بچه از روشن کردن مو تا درمان و نظافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "26 کاربرد عجیب شامپو بچه از روشن کردن مو تا درمان و نظافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید