90 مدال برای کاروان ایران در بازی های اسلامی پیش بینی شده است

به گزارش وبلاگ بام شهر، اصغر رحیمی در جریان نشست خبری که امروز برگزار گردید، گفت: قرار است پنجمین دوره بازی های کشورهای اسلامی 18 تا 27 مرداد ماه برگزار گردد. اولین دوره در سال 2005 در عربستان با حضور 55 کشور و 6 هزار ورزشکار برگزار گردید و قرار بود هر چهار سال یک بار برگزار گردد.

90 مدال برای کاروان ایران در بازی های اسلامی پیش بینی شده است

وی ادامه داد: ایران در عربستان در رده چهارم نهاده شد. دومین دوره قرار شد در ایران برگزار گردد که در نهایت لغو شد. سومین دوره در اندونزی برگزار گردید. 88 ورزشکار از ایران شرکت کردند و ایران در جایگاه دوم نهاده شد. چهارمین دوره در 2017 در باکو برگزار گردید. با 152 ورزشکار در جایگاه سوم نهاده شدیم.

سرپرست کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی توضیح داد: پنجمین دوره بازی ها قرار است در قونیه برگزار گردد. این بازی ها هم در بخش پارا و غیر پارا برگزار می گردد.

وی با تاکید بر اینکه سیاست کلی ورزش کشور و سیاست نظام بر اعزام کاروان کیفی است، اعلام نمود: در ستاد یک گزارش اولیه ارائه دادیم. جلسات با فدراسیون ها را آغاز کردیم. روز شنبه هفته آینده جلسه ستاد عالی داریم که سعی می کنیم رشته و تیم های اعزامی را نهایی کنیم. هنوز هیچ رشته ای را مصوب و نهایی نکرده ایم.

رحینی اعلام نمود: کاراته، تکواندو و کیک بوکسینگ شانس طلا دارند. دوومیدانی، تنیس روی میز، بسکتبال، شنا، شمشیربازی، تیر وکمان، تیراندازی، ژیمناستیک و دوچرخه سواری هم در گروه دوم هستند. اگرچه اینها هم شانس طلا دارند. البته در جلسات ممکن است کمی تغییر رویکرد داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بخش پارا رقابت ها در چهار رشته شنا، تیر وکمان، تنیس روی میز و دومیدانی برگزار می گردد که ما در دومیدانی حضور نداریم چون در کلاسی برگزار می نمایند که ما شانس مدال نداریم. بعلاوه در رشته های تیمی والیبال، هندبال و فوتبال شرکت می کنیم که با مسئولان این رشته ها جز فوتبال جلسه داشتیم.

سرپرست کاروان ایران تاکید نمود: آنالیز اولیه انجام می دهیم که هزینه زیادی را به کاروان تحمیل می نماید. ممکن است از این رشته ها 3 مدال در بیاید. 160 نفر به کاروان اضافه می شوند و باید در نهایت ببینیم که آیا قرار است این هزینه اضافه گردد یا خیر. به این نکته توجه کنید که سطح بازی های کشورهای اسلامی در بعضی رشته ها میانه رو به بالا است. حدود 70 میلیون برای هر نفر هزینه اعزام خواهد بود.

به گفته رحیمی برای کاروان ایران در این دوره بازی های اسلامی 90 مدال پیش بینی شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "90 مدال برای کاروان ایران در بازی های اسلامی پیش بینی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "90 مدال برای کاروان ایران در بازی های اسلامی پیش بینی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید