ایلان ماسک چرا توییتر را خرید؟، بستن دهان یک کاربر با 40 میلیارد دلار

به گزارش وبلاگ بام شهر، در کتابی به نام نبرد بر سر پرنده (Battle for the Bird) که هنوز منتشر نشده است ادعا می شود که ایلان ماسک پس از رد درخواستش برای بستن حساب کاربری موسوم به ElonJet، تلاش برای تصاحب توییتر را آغاز کرد.

ایلان ماسک چرا توییتر را خرید؟، بستن دهان یک کاربر با 40 میلیارد دلار

به گزارش وبلاگ بام شهر ، در آن زمان پاراگ آگراوال(Parag Agrawal) مدیرعامل این شبکه اجتماعی بود.

این حساب کاربری که از طریق جک سوینی(Jack Sweeney) اداره می شد، از یک سری اطلاعات علنی برای ردیابی جت شخصی ماسک استفاده می کرد و او را آزار می داد. سوینی حساب های زیادی دارد که افراد سرشناس مانند تیلور سوئیفت را دنبال می کند. سوئیفت نیز او را تهدید به شکایت کرده است.

کورت واگنر، گزارشگر بلومبرگ، در بخشی از کتاب خود که به بلومبرگ نیوز ارسال شده است، ادعا می کند که ماسک از آگراوال درخواست کرد تا حساب توییتری که هواپیمای شخصی او را ردیابی می کند حذف کند اما با این درخواست موافقت نشد.

ماسک مدت کوتاهی پس از آن شروع به خرید سهام توییتر کرد که باعث شد با موسس آن جک دورسی(Jack Dorsey) گفتگویی داشته باشد.

او ابتدا در پی یک کرسی در هیئت مدیره بود و سپس با خرید کل پلتفرم رسانه اجتماعی موافقت کرد. ماسک در ماه اکتبر سال 2022 مبلغ حیرت آور 44 میلیارد دلار را برای این کسب و کار زیان ده پرداخت کرد. پس از به دست گرفتن مسئولیت توییتر و به دست آوردن عنوان سرپرست توییت، او به سرعت آگراوال را همراه با بیشتر مدیران دیگر و بیش از نیمی از کارمندان را برکنار کرد. اما مهمتر از همه، ماسک خاتمه صفحه کاربری @ElonJet را به همراه صفحه چندین روزنامه نگار را دیگر تعلیق کرد.

سوئینی تقریبا 24 ساعت پس از تهدید ماسک به اقدام قانونی دوباره شروع به ارسال پست کرد. او به واشنگتن پست گفت: تیم او فکر می کند که می توانند جهان را کنترل کنند. سویینی اکنون در تردز اطلاعات سفرهای ایلان ماسک با جت شخصی اش را به اشتراک می گذارد.

اگرچه در این کتاب دلایل شخصی برای خرید توییتر و تبدیل آن به ایکس به عنوان عامل خرید این شبکه اجتماعی مطرح شده است اما خود ماسک علت خرید آن را آزادی بیان می داند.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ایلان ماسک چرا توییتر را خرید؟، بستن دهان یک کاربر با 40 میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک چرا توییتر را خرید؟، بستن دهان یک کاربر با 40 میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید