بانک ها در برابر فراوری کنندگان و سرمایه گذاران انعطاف داشته باشند

به گزارش وبلاگ بام شهر، خبرنگاران/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بانک ها در برابر فراوری کنندگان و سرمایه گذاران انعطاف داشته باشند زیرا با سخت گیری کاری درست نمی گردد.

بانک ها در برابر فراوری کنندگان و سرمایه گذاران انعطاف داشته باشند

به گزارش وبلاگ بام شهر، علی اوسط هاشمی اضافه کرد: بانک های خصوصی چنانچه در برطرف موانع فراوری همکاری های لازم را نداشته باشند حتما مورد بازخواست قرار می گیرند.

استاندار ادامه داد: نوع رویکرد بانکها به صنعت گردشگری با توجه به مقصد شدن استان برای گردشگران ایرانی در سال 96، ضمن حمایت از ایجاد هتل و مسافرخانه با توافق با سازمان میراث فرهنگی یک طرح گردشگری را در استان اجرایی نمایند.

وی اعلام کرد: مسوولان تمامی بانکهای استان باید در پیشبرد اهداف نظام رویکرد ملی را بر رویکرد بانکی ارجحیت دهند.

هاشمی اظهار داشت: بانکها باید از پول و سرمایه مردم صیانت نمایند که در این راستا همه بانکها باید دارای طرح و برنامه باشند.

وی توضیح داد: اقتصاد یک جامعه دارای ریسک است همانطور که امنیت یک جامعه دارای ریسک می باشد.

علی اوسط هاشمی خاطر نشان کرد: بانکهای خصوصی و دولتی باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند تا زمینه توسعه و پیشرفت در استان فراهم گردد.

وی مطرح نمود: هیچ سازمانی نباید مخالف فراوری در استان باشد در غیر این صورت قابل پیگیری خواهد بود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: یک گروه بازرسی که یک نماینده از اداره کل دارایی و یک نماینده از استانداری می باشد برای آنالیز عملکرد دستگاههای بزرگ تشکیل گردد.

وی با اشاره به دو دستور کار جلسه یاد آور شد: تعداد واحدهای از کار افتاده مورد آنالیز قرار بگیرد و به مزایده گذاشته شوند و بانک های خصوصی و دولتی باید از طرح هایی که برای توسعه شهرستان ها در نظر دریافتد گزارش دهند.

هاشمی خاطر نشان کرد:باید یکی از کارهای بانکی، گسترش نوع نگاه به صنعت گردشگری باشد تا بتوان خوشه های صنعت گردشگری را به عنوان بهترین پتانسیل در استان معرفی کرد.

استاندار در ادامه با اشاره به خودکفایی گندم در کشور نیز گفت: از میزان 160 میلیون تن گندم مازاد دنیا ، 4 درصد را ایران خریداری می کرد ولی امروز حدود 3 میلیون تن گندم مازاد براحتیاج برای صادرات داریم که به سقف مازاد گندم دنیا اضافه می گردد که در کاهش نرخ دنیای تاثیر گذار است.

اوسط هاشمی اعلام کرد: در بدو پذیرش مسئولیت استانداری، تنها برای 25 روز ذخیره گندم در استان موجود بود اما امروز برای 300 روز ذخیره گندم وجود دارد.

وی ادامه داد: رفتار دولت با به دست دریافت بازار نفت موفقیت آمیز بود، به طوریکه توافق شد بیش از دو میلیون و 500 هزار بشکه نفت فروخته گردد و تا چهار میلیون بشکه قابل افزایش باشد این در حالی است که قبلا 800 میلیون بشکه بفروش می رسید.

هاشمی گفت: عده ای خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ را کاری کوچک و در جهت ایجاد اشتغال برای غربی ها تصور می نمایند ولی به از دست دادن جان انسانها به علت فرسوده بودن هواپیماها بی توجه هستند.

هاشمی اعلام کرد: با توجه به احتیاج 1300 کیلومتر شبکه لوله کشی داخل شهر زاهدان، سرمایه گذاران و بانکها از این فرصت طلایی استفاده نمایند.

استاندار اظهار داشت: همزمان با روشن شدن مشعل گاز در زاهدان در فاصله زمانی 20 اسفند 95 تا 20 فروردین 96، کلنگ انتقال گاز از زاهدان به زابل و از ایرانشهر به چابهار زده می گردد.

وی گفت: تفاهم اولیه برای ایجاد خط فراوری یک میلیون تراورس برای پروژه راه آهن حاصل شده که تا سه میلیون قابل افزایش است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بانک ها در برابر فراوری کنندگان و سرمایه گذاران انعطاف داشته باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها در برابر فراوری کنندگان و سرمایه گذاران انعطاف داشته باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید