طرز تهیه گندی اصفهان؛ غذایی پر از فایده و خاصیت

به گزارش وبلاگ بام شهر، گندی یا گوندی یک غذای سنتی و پر از خاصیت است که فقط باید برای تهیه آن کمی وقت بگذارید، ولی به خاطر خاصیت بی نظیر آن برای بدن ارزش دارد.

طرز تهیه گندی اصفهان؛ غذایی پر از فایده و خاصیت

یکی از شهرستان های استان اصفهان، نجف آباد است که غذای سنتی مخصوص به خود را دارد و جزو غذا های محبوب و بسیار مشهور در این شهرستان به شمار میرود که ارزش غذایی بالایی دارد و به نوعی تامین نماینده اسید های چرب سالم، فولیک اسید، ویتامین ب 12 و کلسترول است.

مواد لازم برای تهیه گندی نجف آبادی

گوشت چرخ نموده: نیم کیلو

تخم مرغ: 3 عدد

رب گوجه فرنگی: 3 قاشق غذاخوری

سفارش و چاپ انواع استیکر

پیاز: 2 عدد به صورت رنده شده

سبزی: 70 گرم (شامل انواع سبزی های معطر مانند ترخون، نعنا، مرزه یا تره)

ماست: 1 لیوان

آرد مخصوص گندی: 1 لیوان (شامل گندم، نخود، عدس، سویا، ذرت، تخم سبزی گرگرو، باقلا و ماش است که این مواد را ابتدا خیس نموده، سپس تفت داده شده و در نهایت آسیاب می نمایند)

نمک و فلفل، دارچین و زردچوبه: به مقدار لازم

طرز تهیه گندی نجف آبادی

باید همه موادی را که به آن اشاره کردیم با هم مخلوط کنید و خوب ورز دهید و پس از آن که کاملا با هم مخلوط شدند یک ساعت کامل به آن استراحت بدهید.

پس از آن پیاز ها را سرخ نموده و مقداری نمک و ادویه به آن اضافه کنید و تفت دهید وقتی کمی سبک و طلایی رنگ شدند، رب گوجه فرنگی و مقداری نعنای تازه یا تره خرد شده را به آن اضافه نموده و مخلوط کنید. پس از آن باید دو لیوان آب جوش هم به پیاز ها اضافه نموده و هم بزنید.

حالا باید مواد قندی را که به آن استراحت داده بودید هر بار به مقدار های کوچک برداشته و شبیه کتلت یا شامی کباب در بیاورید و داخل آب جوش بیندازید و شعله را کم کنید تا خمیر شما مغز پخت گردد. پس از آن غذای شما آماده شده و می توانید آن را نوش جان کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه گندی اصفهان؛ غذایی پر از فایده و خاصیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گندی اصفهان؛ غذایی پر از فایده و خاصیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید