قارچ های خودرو در طبعیت سمی و مرگ آور هستند

به گزارش وبلاگ بام شهر، رییس گروه بیمار های واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: قارچ های خودرو در طبیعت، سمی و مرگ آور هستند و مردم به هیچ عنوان از آن ها مصرف نکنند.

قارچ های خودرو در طبعیت سمی و مرگ آور هستند

دکترعلی منصوری اضافه کرد: تمام قارچ هایی که در طبیعت پرورش می یابند سمی هستند و ممکن است بعضی از آنها قابل خوردن باشند اما تشخیص آنها به سختی ممکن است، بنابراین از خوردن آنها باید خودداری گردد.

وی اعلام کرد: خوردن قارچ های سمی به طور قطع برای سلامت مضر است و عوارض جبران ناپذیری بر سلامت فرد دارد.

رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه: فصل بهار زمان رشد انواع قارچ و داروهای گیاهی در بستر طبیعت است و مردم باید از مصرف روئیدنی های ناشناخته بپرهیزند.

دکتر منصوری اضافه کرد: قارچ سفید با عنوان آمانیتا فوقق العاده خطرناک است و خوردن آن موجب آسیب جدی به سیستم بدنی و حتی مرگ می گردد.

وی اعلام کرد: این نوع از قارچ سفید رنگ موجب می گردد تا افراد به اشتباه آن را برای خوردن بچینند و مصرف نمایند و تا زمان بروز علایم مصرف، افراد از سمی بودن آن آگاه نمی شوند و با اسهال و استفراغ به مراکز مراجعه می نمایند که دیرهنگام است.

رییس گروه بیمارهای واگیردار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تمام قارچ های رنگی سمی هستند و افراد با مشاهده در طبیعت نباید به آنها دست بزنند.

دکتر منصوری اضافه کرد: در صورت مصرف قارچ های ناشناخته باید افراد به سرعت به پزشک مراجعه نمایند و هرگونه تاخیر می تواند موجب اختلال کبدی و مرگ را رقم زند.

بهار سال گذشته در منطقه ها مختلف کشور، اخبار متعددی از مسمومیت با قارچ سمی در رسانه ها منتشر شد.

منبع: ایرنا

منبع: فرادید

به "قارچ های خودرو در طبعیت سمی و مرگ آور هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قارچ های خودرو در طبعیت سمی و مرگ آور هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید