مجلس زمان انتظار برای صاحبخانه شدن را معین کرد

به گزارش وبلاگ بام شهر، نایب رییس کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه با بیان اینکه کمیسیون تلفیق در مصوبه ای سال انتظار برای خانه دار شدن را 12 سال معین کرد، گفت: با مصوبه کمیسیون تلفیق، دولت مکلف به ساخت سالانه 300 هزار واحد مسکن شهری، ساخت 200 هزار واحد روستایی و نوسازی 200 مسکن بافت فرسوده شد.

مجلس زمان انتظار برای صاحبخانه شدن را معین کرد

به گزارش وبلاگ بام شهر، محسن پیرهادی، با اشاره به جلسه کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه گفت که کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، سال انتظار دسترسی خانوارها به مسکن را 12 سال معین کرد.

وی جهش صعودی قیمت مسکن نسبت به عایدی را عامل بروز نابرابری در دسترسی به مسکن در حوزه شهری دانست و اضافه کرد: متاسفانه سن دسترسی به مسکن در پی نابسامانی در این حوزه برای خانوارهای طبقه میانه شهری به بیش از 30 سال رسیده است. حتی بعضی ارزیابی ها حکایت از این دارد که این مقدار برای دهک های اول به بیش از یک قرن می رسد؛ ارقام وحشتناک و دلهره آوری که برطرف و سامان دهی آنها تدبیر و چاره جویی اساسی و واقع بینانه ای را می طلبید.

رییس فراکسیون مدیریت شهری مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های اخیر خرید و حتی برنامه ریزی برای خرید مسکن از توان و دسترس طبقه میانه شهری خارج شده و برای دهک های پایین تر به رویا دست نیافتنی تبدیل شده است؛ با توجه به این معضل، کمیسیون تلفیق برنامه به صورت مسئله محور و واقع بینانه به حوزه مسکن وارد شد و با معین اهداف راهبردی تعیین چند گام اساسی برای حل مسئله مسکن برداشت .

به گفته وی، در کنار کاهش زمان دسترسی به مسکن، رشد 15 درصدی توسعه صنعتی سازی و رشد 20 درصدی نوسازی و احیای بافت های فرسوده از اهداف راهبردی در حوزه مسکن است که با رای کمیسیون تلفیق در لایحه برنامه هفتم توسعه اعمال شد.

پیرهادی ادامه داد: با رای امروز کمیسیون تلفیق، صنعتی سازی ساختمان با رشد 5 برابری در برنامه هفتم توسعه به 15 درصد رسید که در سال های اخیر حداکثر صنعتی سازی ساختمان در خوشبینانه ترین آمار 3 درصد بوده است. بعلاوه دولت مکلف به ساخت سالانه 300 هزار واحد مسکن شهری، ساخت 200 هزار واحد روستایی و نوسازی 200 مسکن بابت فرسوده شد.

وی در خاتمه تاکید نمود: با توجه به سهم 70 درصدی مسکن از سبد هزینه خانواده ها، باید پرداختن به معضل مسکن به صورت اولویت دار در دستور کار دولت قرار گیرد. امیدواریم با حمایت های مجلس در حوزه فراوری مسکن، دولت بتواند وعده های خود به مردم در حوزه مسکن را محقق کند.

منبع: همشهری آنلاین

به "مجلس زمان انتظار برای صاحبخانه شدن را معین کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس زمان انتظار برای صاحبخانه شدن را معین کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید