پروازهای ایرلاین های ایرانی به مالزی دوباره از سر گرفته شد

به گزارش وبلاگ بام شهر، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، پروازهای ایرلاین های ایرانی به مالزی دوباره از سر گرفته شد.

پروازهای ایرلاین های ایرانی به مالزی دوباره از سر گرفته شد

مرداد سال 1401 دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بیان کرد که فرودگاه های مالزی دیگر به ایرلاین های ایرانی سوخت نمی دهد، چرا که شرکت های سوخت رسانی در فرودگاه های مالزی با آمریکایی ها همکاری دارند و به این شرکت ها اعلام شده اگر به هواپیماهای ایرانی سوخت دهند، مشمول تحریم ها می شوند. از این رو پروازهای ایرلاین های داخلی به این کشور قطع می گردد و مسافران باید با ایرلاین های خارجی به این کشور سفر نمایند.

پس از گذشت حدود 18 ماه پروازهای ایرلاین های ایرانی به کوالالامپور از سر گرفته شد. یک منبع مطلع گفت: پیش از این دو ایرلانی ایران ایر و ماهان در این مسیر تردد داشتند و از آنجایی مسیر تهران-کوالالامپور طولانی است، تنها ناوگان این دو شرکت امکان برقراری این پروازها را داشت اما در برهه زمانی با مشکل تحریم سوخت ها روبرو شدند و پروازهایی این شرکت ها به مالزی قطع شد.

وی ادامه داد: در این مدت با مذاکرات و چانه زنی ها مشکل تحریم سوخت رسانی به هواپیماهایی ایرانی در فرودگاه کوالالامپور حل شد و با تغییر شرکت هندلینگ که خدمات سوخت رسانی را به هواپیماهای ایرانی ارائه می داد، امکان برقراری پروازها برای هواپیماهای ایرانی فراهم شد.

این منبع مطلع در صنعت هوانوردی گفت: اولین پروازهای کوالالامپور با هواپیماهای ایرانی پس از 18 ماه لغو اواخر اسفند انجام می گردد و در سفرهای نوروزی پروازهای مالزی با ایرلاین های داخلی را هم داریم.

منبع: همگردی

به "پروازهای ایرلاین های ایرانی به مالزی دوباره از سر گرفته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروازهای ایرلاین های ایرانی به مالزی دوباره از سر گرفته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید