کاربردهای عجیب نوشابه در خانه داری

به گزارش وبلاگ بام شهر، اگر فقط نوشابه را برای مصرف خوراکی تهیه می کنید حتما این مطلب را دنبال کنید.

کاربردهای عجیب نوشابه در خانه داری

کاربرد نوشابه فقط نوشیدن همراه غذا نیست! نوشابه استفاده های فراوانی دارد، از رفع بوی بد لباس تا شست وشوی ظروف و پاک کردن زنگ زدگی فلزات. در ادامه، با کاربرد نوشابه در خانه داری آشنا می شوید. تا سرانجام مطلب با وبلاگ بام شهر همراه باشید.

کاربرد نوشابه در آشپزی

این نوشیدنی گازدار ماده ای عالی برای تردکردن گوشت است. گاز موجود در نوشابه گوشت را نرم می نماید. 6 ساعت یا 1 شب خواباندن گوشت در نوشابه آن را ترد می نماید. گاهی از نوشابه در سس مرینیت مرغ و استیک استفاده می گردد، زیرا آن را خوش طعم می نماید و زمان پخت را کاهش می دهد. معمولا نوشابه با سس غلیظی مانند سس کچاپ یا باربکیو ترکیب می گردد.

شست وشوی لباس ها

می توان به جای لکه برهای گران قیمت، از نوشابه استفاده کرد. برای این منظور، میزانی نوشابه را در کنار مواد شوینده ماشین لباس شویی بریزید. لکه ها از بین می فرایند و بوی بد لباس ها نیز رفع می گردد. همه اینها به دلیل اسیدکربنیک و اسیدفسفریک موجود در نوشیدنی های گازدار است.

برای پاک کردن لکه ماژیک از روی لباس یا فرش نیز می توانید میزان کمی نوشابه را روی لکه بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس قسمت موردنظر را با آب و صابون بشویید. نوشابه مقرون به صرفه است و علاوه بر لباس، لکه فرش، مبلمان، دیوارها و کف را نیز پاک می نماید.

البته از قلم نیاندازید خود نوشابه قهوه ای است؛ بنابراین برای پارچه ها و لباس های روشن بهتر است که از روش های دیگری بهره ببرید.

جداکردن آدامس از روی موها و لباس

نوشابه را خنک کنید و بادقت آن را روی بخشی از موها بریزید که به آدامس چسبیده است. سپس آدامس سفت می گردد و می توانید آن را جدا کنید. اگر آدامس به لباس چسبیده است، میزانی نوشابه روی آن بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس به آرامی و با لبه کند چاقو آن را از لباس جدا کنید.

ازبین بردن زنگ زدگی

اگر می خواهید از زنگ زدگی های زشت و ناخوشایند رها شوید، شی زنگ زده را در لیوانی پر از نوشابه تازه فروکنید. اگر شی موردنظر بزرگ است، پارچه یا اسفنجی را در نوشابه خیس کنید و با آن زنگ ها را پاک کنید. پس از سرانجام کار نیز آن را آب کشی کنید و مواد چسبنده به جای مانده را بشویید. می توانید از این روش ساده برای هرچیزی مانند ابزار، سکه، کلید و قفل بهره ببرید.

تمیزکردن توالت

برای تمیزکردن توالت، نوشابه را داخل کاسه بریزید. اگر نمی خواهید دست هایتان کثیف شوند، می توانید از بطری اسپری بهره ببرید. بگذارید نوشابه دست کم 1 ساعت روی سطح کاسه توالت بماند. برای رسیدن به برترین نتیجه، می توانید 1 شب صبر کنید. پس از گذشت این زمان، کاسه توالت را با آب بشویید. برای پاک کردن لکه های مقاوم نیز از برس توالت بهره ببرید.

تمیزکردن و شستن ظروف

نوشابه برای پاک کردن لکه های چربی و ازبین بردن لکه های غذای روی تابه و قابلمه فوق العاده است. نوشابه را در تابه یا قابلمه سوخته بریزید و آن را روی شعله گرم کنید. حدود نیم ساعت نوشابه را روی شعله قرار دهید و سپس آن را از روی شعله بردارید. برای پاک کردن لکه های سخت، از اسکاچ یا ابر شست وشو بهره ببرید.

برای تمیزکردن غذاهای سوخته داخل ظروف نیز می توانید از نوشابه بهره ببرید. میزانی نوشابه را داخل ظرف بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند. مواد شیمیایی موجود در نوشابه، دوده و سوختگی را شل می نماید و با سابیدن ظرف، به راحتی می توانید دوباره آن را تمیز و درخشان کنید.

کاربرد نوشابه برای درمان خانگی شپش سر

بسته به شدت این مشکل، درمان هایی خانگی نیز وجود دارند که در مبارزه با شپش موثرند. یکی از این درمان ها، استفاده از نوشابه برای ازبین بردن شپش ها و تخم شپش ها است. ابتدا موهای خود را بشویید و سپس با استفاده از 2 لیتر نوشابه، آن ها را کاملا خیس کنید. موها را با کلاه دوش بپوشانید و بگذارید که تا صبح خشک گردد.

توجه: در استفاده از این روش احتیاط کنید، زیرا اسیدیته نوشابه ممکن است موجب سوختن پوست سر گردد.

دیگر کاربردهای نوشابه

  • ازبین بردن بوی بد بدن
  • استفاده از نوشابه به جای آفت کش ها
  • کشتن و دفع حشرات
  • کاربرد نوشابه در کوددهی گل ها
  • تمیزکردن پنجره ها
  • تمیزکردن کف آشپزخانه و کاشی های حمام
  • فرکردن موها
  • پاک کردن ظروف مسی سیاه شده
  • رفع کردن خوردگی و زنگ زدگی باتری خودرو

پیشنهاد مطالعه: مطلب جلوگیری از حشره زدن حبوبات در منزل را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "کاربردهای عجیب نوشابه در خانه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای عجیب نوشابه در خانه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید